کد خبر: 933055
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد
طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۶ وام اشتغال با اعتبار ۱۱ میلیاردو ۷۳۷ میلیون تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی پرداخت شد.

طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۶ وام اشتغال با اعتبار ۱۱ میلیاردو ۷۳۷ میلیون تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی پرداخت شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال در۶ ماهه نخست امسال ارائه کرد.
مجید مشهدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۶۰۶ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است ، گفت : برای ایجاد این تعداد شغل ۱۱ میلیاردو ۷۳۷ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جذب شده است.
وی با تأکید بر ضرورت تقویت ایجاد فرصت شغلی از طریق مؤسسه‌های کاریابی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به مراکز کاریابی معرفی شدند و برای ۴۵ نفر از آن‌ها اشتغال ایجاد شده است.
مشهدی یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان را نظارت کمیته امداد قبل، حین و بعد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی دانست و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ هزارو ۹۷۲ نظارت فنی و کارشناسی بر طرح‌های اشتغال مددجویی انجام شده است.
وی در پایان گفت : برنامه‌های جدید اشتغال باهدف ارتقاء پایداری و افزایش درآمد طرح‌های اقتصادی، اصلاح الگوی توسعه کسب‌وکار و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌وکار در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مجید مشهدی ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال کمیته امداد از اقدامات حوزه اشتغال است ، گفت : اجرای بازدیدهای فنی از طرح‌های اشتغال از اتلاف وقت و هزینه مجریان جلوگیری کرده و می تواند به تسهیل شرایط برای توانمند سازی مددجویان کمک کند.
وی افزود : طی سال جاری تاکنون ۱۱ هزارو ۹۷۲ مورد نظارت فنی و کارشناسی توسط کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان مرکزی از طرح‌های اشتغال جاری مددجویان تحت حمایت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بازدید ، نظارت فنی و کارشناسی قبل ، حین و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت نقش مؤثری در پایدار سازی طرح ها دارد ،گفت: در سال گذشته ۱۲ هزارو ۶۱۶ مورد نظارت فنی توسط کارشناسان از طرح‌های اشتغال مددجویی انجام شد.
مشهدی در ادامه گفت : پیشگیری از انحراف سرمایه تحویلی به خانواده‌ها ، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان ، ارتقای سطح علمی و آگاهی مجریان طرح‌های اشتغال از طریق آموزش چهره به چهره توسط ناظرین فنی ، پیشگیری از بروز خسارت به طرح‌های اشتغال، آموزش بیمه و بازاریابی محصولات مددجویان از نقاط قوت بازدیدهای فنی و کارشناسی است.
وی در پایان با بیان اینکه بعد از ایجاد کسب و کار بین سه تا پنج سال بعد نیز بر فرآیند اشتغال مددجویان نظارت انجام می‌شود مطرح : این نظارت‌ها به صورت ماهیانه، هر سه ماه و یا سالیانه انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار