کد خبر: 933057
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
دادستان تهران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواست که در رابطه با حذف تدریجی بلیت‌های چارتری اقدام کند و بر رعایت حقوق مسافران تمرکز شود.
دادستان تهران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواست که در رابطه با حذف تدریجی بلیت‌های چارتری اقدام کند و بر رعایت حقوق مسافران تمرکز شود.
سلسله نشست‌های دادستان تهران با اصناف مختلف هفته گذشته به مدیران شرکت‌های هواپیمایی رسید. در این جلسه که یک‌شنبه گذشته برگزار شد، تأخیر در پرواز‌ها محور تبادل نظر قرار گرفت و این موضوع از چند جنبه بررسی شد. در ابتدای این جلسه عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، در حال انجام و موکول به آینده را در راستای کاهش تأخیر در پرواز‌ها ارائه کردند. سپس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در پاسخ به گلایه‌ای مبنی بر تعقیب کیفری برخی مدیران شرکت‌های هواپیمایی، افزود: دادستانی تهران در بررسی شکایات و تعقیب قضایی متهمان، در راستای حمایت از حقوق مسافران تعقیب کیفری را با احسان، انصاف و عدالت توأم کرده است. جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مدیران شرکت درخصوص مشکلات مرتبط با مباحث فنی و تحریم‌ها هیچ‌گاه تعقیب نشده و نخواهند شد، بیان داشت: اگر تأخیر پرواز‌ها بر اساس مشکلات فنی یا اثرات ناشی از تحریم‌ها باشد، قابل دفاع خواهد بود. وی در خصوص برخی مشکلات امنیتی از قبیل: اینکه مسافران پس از وقوع تأخیر پرواز، در هواپیما یا سالن فرودگاه تجمع کرده یا در مواردی به اموال شرکت‌های هواپیمایی آسیب می‌رسانند، تصریح کرد: از ظرفیت دادستانی نمی‌توان برای توجیه برخی اقدامات نامناسب شرکت‌های هواپیمایی استفاده کرد و ضرورت دارد مدیران شرکت‌ها با تلاش بیشتر و اعمال مدیریت مناسب، تأخیر پرواز‌ها را به حداقل برسانند.
جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: برخی تأخیر‌ها به دلیل تحریم، مشکلات فنی، نامساعد بودن وضعیت جوی و نبود قطعه نیست، بلکه ناشی از مشکلاتی است که از شیوه مدیریت ناشی می‌شود لذا با مدیریت موفق می‌توان برخی مشکلات کنونی را برطرف کرد. وی فروش بلیت مازاد بر ظرفیت را از جمله مشکلات کنونی ذکر کرد و از مدیران شرکت خواست که با اتخاذ تدابیر لازم اجازه ندهند چنین مشکلاتی ادامه یابد. دادستان تهران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواست که در رابطه با حذف تدریجی بلیت‌های چارتری اقدام نموده و بر رعایت حقوق مسافران تمرکز شود. جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها باید مشکلات حوزه تحریم را در ستاد مقابله با تحریم، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یا وزارت کشور طرح کنند، در مورد پرونده‌های سوانح هوایی در دادسرای عمومی تهران اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری باید نقش نظارتی خود را افزایش دهد و به عنوان مثال در مواردی که بر اثر خطای خلبان، هواپیمایی سقوط می‌نماید سازمان نباید از مقصر حادثه حمایت کند و سانحه را به وضعیت نامساعد آب و هوا یا سایر دلایل غیرموجه منتسب کند. بنابراین گزارش و با توجه به اینکه بازگشت تحریم‌ها علیه کشورمان به دنبال بدعهدی امریکا بخش قابل توجهی از خدمات هوایی از جمله سوخت هواپیما و قطعات را در بر می‌گیرد، برآورد می‌شود جلسه دادستان با شرکت‌های هواپیمایی به منظور راهبری خدمات عمومی بدون خلل در سایه تحریم‌ها تشکیل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار