کد خبر: 933085
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
روز‌های سیاه استقلال با حذف از جام حذفی
روز‌های بحرانی استقلال ادامه دارد و پس از نتایج پرفراز و نشیب در لیگ برتر، پنج‌شنبه شب هم آبی‌ها با شکست مقابل سایپا از جام حذفی کنار رفتند تا شفر این هفته‌ها در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهایش روی نیمکت استقلال باشد.
سعيد احمديان
روز‌های بحرانی استقلال ادامه دارد و پس از نتایج پرفراز و نشیب در لیگ برتر، پنج‌شنبه شب هم آبی‌ها با شکست مقابل سایپا از جام حذفی کنار رفتند تا شفر این هفته‌ها در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهایش روی نیمکت استقلال باشد.
پس از عملکرد ضعیف در لیگ، همه نگاه هواداران استقلال به جام حذفی بود. جام محبوب آبی‌ها که موفقیت در آن هر موقع آبی‌ها در لیگ به جایی نرسیده بودند، توانسته بود موج فشار‌ها را بخواباند و یک جام به ویترین استقلال اضافه کند تا آن‌ها پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها باشند. امسال هم پس از اینکه شاگردان شفر در ۱۰ هفته گذشته از لیگ نتوانستند چهره یک مدعی را نشان دهند، تمام هوش و حواس‌شان را روی این جام گذاشتند تا این‌بار نیز مانند سال گذشته در جام حذفی ناکامی‌شان را جبران کنند.

رؤیای بر باد رفته مدافع عنوان قهرمانی
آبی‌ها که فصل گذشته با قهرمانی در جام حذفی در خرمشهر جشن گرفته بودند، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در فصل جدید این رقابت‌ها به میدان رفتند. پس از پیروزی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل نفت مسجدسلیمان، آبی‌پوشان در یک‌هشتم نهایی میزبان سایپا بودند، تیمی که یک هفته قبل در لیگ برتر توانسته بودند ۲ بر یک شکستش دهند. پنج‌شنبه شب، اما حکایت فرق می‌کرد. هر چقدر شاگردان شفر برای تکرار برد انگیزه داشتند، آن‌سو دایی، بازیکنانش را برای انتقام راهی زمین مسابقه کرده بود. انگیزه‌های بالای دو تیم سبب شده بود پس از دو گل گرو برای استقلال از روی نقطه پنالتی و گل‌های مهدی ترابی و امین حاج‌محمدی، دو تیم به تساوی ۲ – ۲ در ۹۰ دقیقه و البته وقت‌های اضافه برسند. اتفاقی که کار را برای تعیین تیم برنده به ضربات پنالتی کشاند. در ضربات پنالتی برای استقلال تنها سهرابیان موفق به گلزنی شد و توپ‌های قائدی، باقری و اسماعیلی هدر رفت. در تیم سایپا هم رضاوند، رمضانی و اسدی توپ‌هایشان را گل کردند و ضربه ترابی به اوت رفت. به این ترتیب سایپا به عنوان دومین تیم به یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد تا با نفت آبادان دیدار کند و آبی‌ها هم خیلی زود از جام حذفی کنار رفتند تا روند ناکامی‌های شفر در استقلال برخلاف فصل گذشته ادامه داشته باشد.
آبی‌ها که در سال‌های اخیر همواره جزو هشت تیم پایانی جام حذفی بود‌ند، پس از هشت سال نتوانستند به یک‌چهارم نهایی برسند. فصل ۸۹ - ۸۸ جام حذفی، آخرین فصلی بود که استقلال با شکست ۴ بر ۵ مقابل استیل‌آذین در مرحله یک‌هشتم نهایی از جام حذفی کنار رفت.

کاسه صبر مدیران و هواداران لبریز شد
کسب ۱۴ امتیاز از ۱۰ بازی و قرار گرفتن در رده هفتم و حالا هم حذف از جام حذفی در همان مراحل اول چیزی نیست که برای هواداران استقلال قابل هضم باشد و پس از سوت پایان بازی با سایپا بود که فریاد‌های خشم‌آلود سکوها، فضای آزادی را پر کرد، به طوری که بازیکنان استقلال با شعار «بی‌غیرت» راهی رختکن شدند.
با این حال شفر در صحبت‌هایش پس از پایان مسابقه با اشاره به ناراحتی هواداران استقلال وعده داد که آبی‌ها دوباره به روز‌های خوب بر خواهند گشت: «امروز همه باید ناراحت باشیم، اما زندگی به پایان نرسیده و باید روی بازی‌های لیگ تمرکز کنیم و ببینیم چه تغییراتی باید لحاظ کنیم. همه ما متأسفیم که شما طرفداران عزیز این هفته‌ها رنج می‌برید و ناراحت هستید. تغییرات انجام خواهد شد و ما دوباره بالا خواهیم آمد.»
با وجود وعده شفر، اما انتقاد‌ها از عملکرد آبی‌پوشان بالا گرفته تا جایی که پس از شکست مقابل سایپا، هیئت‌مدیره استقلال تشکیل جلسه فوق‌العاده خواهد داد تا نتایج اخیر تیم را بررسی کند. جلسه‌ای که به نظر می‌رسد نشانه لبریز شدن کاسه صبر مدیران استقلال است، آن هم پس از اینکه در لیگ آبی‌ها دور از جمع مدعیان هستند و در جام حذفی نیز دیگر شانسی ندارند. این در شرایطی است که با جذب بازیکنان پرسروصدا پیش از شروع فصل جدید، استقلال برای قهرمانی بسته شده بود، اما چند ماه پس از آغاز فصل جدید همه چیز ناامیدکننده است.
بازیکنان جدید استقلال نتوانسته‌اند جای ستاره‌های تأثیرگذار را پر کنند و نمایش فاجعه‌باری داشته‌اند. از طرف دیگر شفر هم با اشتباهاتش در تعویض‌ها و جابه‌جایی بازیکنان به روند نزولی تیم سرعت داده است. پیشکسوتان استقلال مانند عبدالعلی چنگیز معتقدند این تیم ثبات ندارد و این مسئله در عملکرد آبی‌پوشان مؤثر است. چنگیز به خبرگزاری مهر گفته است: «استقلال هنوز در این فصل به همانگی نرسیده و شرایط مطلوبی پیدا نکرده است. آن‌ها در یک بازی خوب و در یک بازی ضعیف ظاهر می‌شوند که این ناشی از بی‌ثباتی در این تیم است. تیمی که داعیه قهرمانی دارد باید بیش از هر چیز ثبات داشته باشد.» حالا باید دید شفر همانطور که وعده داده با تغییرات، تیم را دوباره به روز‌های خوبش مانند نیم‌فصل دوم فصل گذشته برمی‌گرداند یا چمدان‌هایش را می‌بندد و قبل از دیدن برف تهران به خانه‌اش بر می‌گردد‍!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار