کد خبر: 933136
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در طرح ملی غربالگری چشم کودکان 69 هزار کودک در استان اردبیل مورد معاینه بیماری تنبلی چشم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در نشستی با فرماندار خلخال اظهار داشت: در حالی که میانگین پوشش غربالگری چشم کودکان در کشور 75 درصد است این پوشش در بین جمعیت کودک استان 96 درصد و در شهرستان خلخال با بالاترین میانگین عملکرد 100 در صد می باشد.

وی افزود: طرح غربالگری چشم کودکان سه تا 6 ساله از اول آبان در مناطق مختلف استان با بکارگیری ظرفیت مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی توسط بهزیستی آغاز شده و تا 15 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم کودکان در صورت معاینه و تشخیص بموقع قابل درمان و پیشگیری بوده و بهزیستی استان هزینه های مالی درمان کودکان دارای بیماری تنبلی چشم را تامین می کند، بیان کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون چشم 508 نفر از کودکان معاینه شده دارای مشکل بوده که برای ادامه روند معاینه و درمان به پزشک متخصص بیماری های چشم ارجاع داده شدند.

ستاری اظهار کرد: بی توجهی والدین به این بیماری و پرهیز از معاینه و غربالگری ، احتمال از دست رفتن بینایی چشم کودکان مبتلا به بیماری تنبلی را بیشتر می کند.

وی همچنین با بیان اینکه استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی از استان های سفید کشور است، اظهار کرد: تاکنون 270 کودک خیابانی و کودک کار در استان شناسایی ، شناسنامه دار و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند که از این تعداد 15 نفر مربوط به شهرستان خلخال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت سالمند این استان بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد امکانات رفاهی ، تفریحی و ورزشی برای سالمندان تاکید کرد.

ستاری گفت: طرح راه اندازی شهر دوستدار سالمند در شهرهای استان در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و در هر یک از شهرهای استان یک منطقه از شهر با همکاری شهرداری ها به امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز سالمندان تجهیز خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی مراکز نگهداری روزانه سالمندان در خلخال خبر داد و افزود: با توجه به نتایج مثبت کسب شده از مرکز نگهدای روزانه سالمندان مرکز استان مجوز لازم برای فعالیت این مرکز در خلخال صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر