کد خبر: 933244
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
مدیرعامل آبفای:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: 60 درصد شبکه توزیع و تاسیسات انتقال آب آشامیدنی در منطقه های روستایی این استان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

منصور کشاورزیان افزود: رفع مشکل فرسودگی لوله های انتقال آب در بخش روستایی نیازمند اراده ملی است و برای رفع این چالش باید اعتبار در ردیف ملی مصوب شده و تخصیص یابد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع و 700 کیلومتر خطوط انتقال در منطقه های روستایی این استان وجود دارد که بر اساس آمار دستکم 60 درصد از آن نیازمند بازسازی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان خاطر نشان کرد: براساس برآوردهای اولیه در گذشته، برای رفع این چالش بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به نوسان های قیمت ارز، نوسازی این خطوط انتقال اکنون به اعتبار بیشتر نسبت به برآورد گذشته نیاز دارد.
کشاورزیان ادامه داد: یکی از چالش های اساسی در بحث توزیع آب در بخش روستایی، انشعاب های غیرمجاز است و در برخی از روستاهای استان، 30 تا 35 درصد انشعاب ها، غیرقانونی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان تصریح کرد: براساس همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی با دستگاه قضایی، با افراد سودجویی که به راه اندازی انشعاب غیرمجاز در روستاها اقدام می کنند، برخورد قانونی می شود و رفع این چالش در بلند مدت نیازمند فرهنگ سازی است.
از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 300 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر