کد خبر: 933247
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تنها مدرسه خشتی و گِلی این استان در روستای طرود شهرستان شاهرود با تخصیص اعتبار بازسازی می شود.

محمد دستورانی افزود: اعتبار تخریب مدرسه خشتی در دهستان طورد شهرستان شاهرود تخصیص یافته است و با برنامه ریزی های انجام شده در کمترین زمان ممکن برای ساخت آن اقدام می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 75 درصد مدارس استان تخریبی و نیازمند بازسازی است که با توجه به نوسان قیمت ارز همکاری خیّران برای نوسازی این مدارس اجتناب ناپذیر است.
دستورانی ادامه داد: متوسط مدارس فرسوده در کشور بیش از 35 درصد است در حالی که سمنان 2 برابر متوسط کشوری مدرسه تخریبی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه، 35 درصد مدارس کشور را خیّران می سازند، گفت: این رقم در استان سمنان بیش از 50 درصد است.
وی اضافه کرد: در استان سمنان در مدرسه روستای رامیان شاهرود یک دانش آموز تحصیل می کند و 59 مدرسه استان زیر 10 نفر دانش آموز دارد.
دستورانی افزود: استان سمنان در ضریب پراکندگی دانش آموز در مقطع ابتدایی در رتبه اول کشور و دیگر مقاطع در رتبه اول تا سوم قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: تخصیص نیروی انسانی براساس ضریب پراکندگی یکی از دغدغه های اساسی این نهاد است که امیدواریم در سال های آینده برای رفع این چالش اقدامات اساسی صورت گیرد.
بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار