کد خبر: 933300
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
با اصرار اعضای شورای شهر تهران بر اجرای مصوبه ممنوعیت بکاگیری بستگان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران این مصوبه به شورای حل اختلاف رفت.
جوان آنلاین: با اصرار اعضای شورای شهر تهران بر اجرای مصوبه ممنوعیت بکاگیری بستگان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران این مصوبه به شورای حل اختلاف رفت.

شهربانو امانی در جریان نودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران اظهار کرد: در ارتباط با اعتراض هیات تطبیق، به نظر من هیچ مغایرتی با اصل ۲۸ قانون اساسی ندارد، چون در تبصره ماده ۱۰ اشاره شده است در شرایط مساوی، فرآیند ورود به سیستم اجرایی شهرداری را اگر طی کنند، هیچ منعی وجود ندارد.

وی افزود: اگر ما اعتراض نداشتیم شفافیت وجود ندارد. شورا ناظر بر عملکرد شهرداری است. انحراف از چنین جا‌هایی شروع شده است، به همین دلیل معتقد هستیم همانطور که کمیسیون هم اعلام کرده است که هیچ مغایرتی با اصل ۲۸ قانون اساسی ندارد، شورا باید بر مصوبه گذشته خود پافشاری کند و همین مصوبه را اعمال کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شعار شورای پنجم شفافیت و عدالت بوده است، تصریح کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که طبق نظرسنجی علاوه بر مطالبه اجتماعی کاهش آلودگی و ترافیک بود، مسئله عدالت بوده است. تنها مسئله شمال و جنوب نیست، عدالت از همین جا آشکار می‌شود.

امانی افزود: معتقدم اگر هیئت تصویب به تبصره ماده ۱۰ توجه می‌کرد حتما به شورا برگشت داده نمی‌شد. اما اکنون نمی‌توانیم بخش‌های مختلف مصوبه‌ای که به تصویب رسیده و به فرمانداری ارسال شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم وارد بخش هفتم تطبیقات اداری شویم، خاطر نشان کرد: البته بعداً می‌توانید اصلاحیه ارائه کنید شورا نباید هیچ تزلزلی در مصوبه‌ای که صادر کرده است نشان دهد، باید محکم بایستد و چنانچه هیئت تطبیق قبول نکرد، مراحل خود را طی کند؛ بنابراین من موافق نظر کمیسیون مشترک هستم.

وی افزود: ممنوعیت استخدام بستگان مدیران ارشد و اعضای شورای شهر و ممنوعیت استفاده از پروانه نظام مهندسی توسط کارکنان شهرداری تهران از مفاد این طرح است. انتشار عمومی اطلاعات مدیران به‌همراه حقوق و دریافتی ماهیانه آن‌ها، اطلاعات کارکنان تازه استخدام شده در شهرداری تهران فهرست اشخاص حقوقی دریافت‌کننده کمک از شهرداری تهران به همراه مبلغ دریافتی و اطلاعات کلیه سفر‌های کاری خارجی مدیران و کارکنان شهرداری تهران از دیگر مفاد این طرح است.

در این رابطه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: این مصوبه قبلی است که هیئت تطبیق بند ۱۰ را مغایر قانون دانسته و در نهایت به شورا برگشت داده است.

به گزارش تسنیم، پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران درباره مصوبه اشاره شده اعضا بر مصوبه خود تأکید و با ۱۵ رای موافق، و ۴ رای مخالف به مصوبه خود اصرار کردند و در نهایت با توجه به اعتراض هیئت تطبیق این مصوبه برای نهایی شدن به شورای حل اختلاف خواهد رفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار