کد خبر: 933422
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
وزیر اطلاعات موضوع دانمارک را توطئه صهیونیستی برای اثر گذاشتن بر روابط ایران با اتحادیه اروپا دانست.
جوان آنلاین: حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات پس از حضور در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:​ امروز سؤالات متعددی در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس مطرح شد و طبیعی و معمولی است که نمایندگان سؤالات خود را از وزرا بپرسند؛ سؤالات نمایندگان ارزشمند است و فرصت بیان مطالب مفیدی را برای ما فراهم می‌کند.

وی با اشاره به سؤال یکی از نمایندگان افزود: درخصوص اظهاراتی که به بنده نسبت داده شده بود که با متخلفان اقتصادی برخورد قهری نشود، من اصلاً چنین صحبتی را نکرده بودم، اینجا هم توضیح دادم اگر هم به جلسه علنی کشیده شود توضیح بیشتری خواهم داد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: این خطای حداقل است؛ من، چون به خبرنگاران بدبین نیستم نمی‌گویم که خِلاف خبرنگاری بوده است، این خطای خبرنگاری بوده است؛ جمله‌ای را که نگفته ام به بنده نسبت داده شده است.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به سؤال دیگر نمایندگان مبنی بر موضوع دوتابعیتی‌ها در دولت گفت: ​درخصوص دوتابعیتی‌ها نیز توضیحاتی دادم اگر یکی مدیری را می‌شناسد که دوتابعیتی باشد و دولت با علم به دوتابعیتی بودن به او مسئولیت بدهد، وی را معرفی کند؛ ما که نمی‌شناسیم، ممکن است باشد ما نمی‌گوییم نداریم ما که علم غیب نداریم، ما می‌گوییم که نمی‌شناسیم دستگاه اطلاعاتی هم وقتی نشناسد ظن به این ایجاد می‌کند که ما نداریم.

وی ادامه داد: یا اینکه مدیری را معرفی کنند که وقتی دولت منصوب کرده دوتابعیتی نبوده بعداً مشخص شده و در عین حال دولت او را بر مسئولیت نگاه داشته و کنار نزده، ما در این باره هم سراغ نداریم اگر هست معرفی کنند و در جلسه علنی توضیحات بیشتری می‌دهم.

وزیر اطلاعات درخصوص خبری مبنی بر اینکه "تلگرام طلایی برای جمهوری اسلامی ایران است" به وزیر نسبت داده شده است گفت: بنده چنین موضوعی را اصلاً نگفته‌ام و یکی از عزیزان از قول بنده نقل کرده است که همان زمان در فضای مجازی نیز تکذیب شد.

حجت‌السلام علوی اضافه کرد: درخصوص حمایت از جاسوسان نیز سؤالی مطرح شد که بنده بیان کردم بنده درباره فردی که متهم به جاسوسی شده بود نظر کارشناسی وزارت اطلاعات را اعلام کردم که جاسوسی نکرده است و نظر کارشناسی را گفتم، ما در مقام حمایت یا دفاع از کسی نیستیم، نظر کارشناسی درباره متهم به جاسوسی را اعلام کردم که مرتکب جاسوسی نشده است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگاران افزود: درخصوص حفاظت از اسناد و مدارک نیز سؤالی مطرح شد که از نظر قانون هر دستگاهی مسئول حفاظت از اسناد و مدارک خودش است.

وی گفت: تاکنون نیز تعرضی به اسناد و مدارک وزارت اطلاعات و یا در اماکن اطلاعات نشده است و حتی زمانی که اسنادی از وزارت اطلاعات به سایر دستگاه‌ها همچون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزارت دفاع، ​ریاست جمهوری یا هر نهاد و ارگان دیگری ارسال می‌شود، جزو اسناد و مدارک آن وزارتخانه می‌شود و آن‌ها مسئول حفاظت از این اسناد هستند.

علوی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده در میرجاوه اظهار داشت:​ در این جلسه کمیسیون هم درباره تلاش‌های اطلاعاتی ما برای سرنوشت مرزبانان توضیحاتی را خواستند که ما آن گزارش را که دارای طبقه بندی بالاست دراختیارشان قرار دادیم.

وزیر اطلاعات همچنین موضوع دانمارک را توطئه صهیونیستی برای اثر گذاشتن بر روابط ایران با اتحادیه اروپا دانست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار