کد خبر: 933429
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
دادستان کل کشور گفت: یکسری از جرایم فراملی هستندو مبارزه با جرایم فراملی، مستلزم تعامل و همکاری بین کشور‌های مختلف است.

جوان آنلاین:‌ دادستان کل کشور گفت: یکسری از جرایم فراملی هستندو مبارزه با جرایم فراملی، مستلزم تعامل و همکاری بین کشور‌های مختلف است.

واسیلی بیسکارف، رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای روسیه و هیأت همراه صبح امروز با حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در این دیدار تعامل و همکاری ایران و روسیه را با توجه به شرایط جهانی پراهمیت توصیف کرد و گفت: این تعامل در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، قضایی و حقوقی موثر خواهد بود و آنچه که بیشتر به حوزه کاری ما برمی گردد، بحث امنیت و جرایم است.

وی ادامه داد: یکسری از جرایم فراملی هستند و مبارزه با جرایم فراملی، مستلزم تعامل و همکاری بین کشور‌های مختلف است.

دادستان کل کشور به عنوان مصداق به جرایمی مانند قاچاق انسان، مسایل مربوط به مواد مخدر، فضای مجازی و سایبری و جرایمی که به امنیت بین چند کشور برمی گردد، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر لزوم تبادل تجربیات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری روسیه، افزود: تبادل این تجربیات می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشنهادی که در بین کشور‌های عضو شانگ‌های در سن پترزبورگ مبنی بر تشکیل کمیته‌های اجرایی بین کشور‌ها برای مبارزه با جرایم سایبری ارائه کرده و با استقبال دادستان روسیه مواجه شده است، تاکید کرد: انتظار این است که تعامل و همکاری در عمل و اجرا بین ایران و روسیه افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه مشترکات ایران و روسیه بسیار زیاد است، گفت: لازم است تعامل و همکاری بین دو کشور تقویت شود.

وی ادامه داد: از جمله عناصری که باید در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد مبارزه با تروریسم انسانی و تروریسم در فضای سایبری است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به تشکیلات قضایی و ساختار تهیه لوایح قضایی و حقوقی در ایران و تفاوت آن با روسیه تصریح کرد: در روسیه دولت کلیه قوانین را برای تصویب به مجلس دوما ارسال می‌کند؛ اما در جمهوری اسلامی ایران کلیه قوانینی که مربوط به حوزه قضایی و حقوقی است به موجب قانون اساسی باید قوه قضاییه آن‌ها را تهیه کند و از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید و یا این کار از طریق ارائه طرح از سوی نمایندگان مجلس که درآن هم حتما نظر قوه قضاییه گرفته می‌شود، امکانپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: اگر دولت بخواهد در حوزه قضایی و مسایل حقوقی، لایحه‌ای تهیه کند حتما باید نظر قوه قضاییه را جلب نماید، بنابراین کمیته مبارزه با ارتشا و تروریسم و جرایم سایبری حتما باید با جلب نظر قوه قضاییه در جمهوری اسلامی باشد و در مذاکرات راجع به مسئله مبارزه با تروریسم و سایبری و سایر جرایم نظر قوه قضاییه هم می‌تواند موثر باشد.

رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای روسیه نیز در این دیدار خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه امنیت فضای مجازی و مبارزه موثر با تروریسم و مواد مخدر شد.

وی افزود: علاقه‌مند به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت فضای مجازی هستیم چراکه تهدید فضای مجازی کمتر از تروریسم نیست و باید بتوانیم از تجربیات موثر جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار