کد خبر: 933490
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
وزیر خارجه ترکیه گفت: درباره توافقنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور، ژاپن و سایر کشور‌های دنیا باید به آن توجه داشته باشند.

جوان آنلاین: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه طی نشستی در مرکز مطالعات خاورمیانه در توکیوی ژاپن با ذکر این نکته که منطقه مانند دیگ جوشان است و برخی موضوعات مانند فلسطین هیزم این آتش شده‌اند، اظهار داشت: آمریکا با تصمیم یکجانبه خود در مورد فلسطین و حمایت از حملات اسرائیل و جایگیری غیر رسمی آن در منطقه، مسئولیت این وضعیت را بر عهده دارد.

وی افزود: در ماجرای سوریه، روند آنطور که باید پیش نمی‌رود. عوامل ایجاد بحران در منطقه و در سوریه همچنان وجود داشته و ادامه دارد. ترکیه همزمان با اقدامات میدانی، برای تدوین قانون اساسی در این کشور با دیگر بازیگران همکاری نزدیکی را دنبال می‌کند.
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند سوچی و نیز نشست چهارجانبه استانبول به عنوان مثالی برای فعالیت‌ها درباره سوریه گفت: برای بازگشت مهاجران به مناطق امن اعلام شده تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه سه و نیم میلیون سوریه‌ای، عراقی و دیگر کشور‌ها در ترکیه حضور دارند که تنها برای آوارگان سوری ۳۳ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم اظهار داشت: در عراق نیز انتخاباتی برگزار شد که باید برای حفظ حاکمیت و مرز‌های آن و نیز ساختن این کشور تلاش شود.

چاووش اوغلو ادامه داد: درباره توافقنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور از سوی آمریکا، ژاپن و سایر کشور‌های دنیا باید به آن توجه داشته باشند و ترکیه برای حل همه این مسائل با گروه‌های بین‌المللی تلاش می‌کند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس معتدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار