کد خبر: 933500
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که باید امکان ادامه روابط تجاری با ایران میسر باشد.

جوان آنلاین: استفان سایبرت سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه و در اولین روز از اعمال دور دوم تحریم های ضدایرانی آمریکا اعلام کرد: باید ادامه روابط تجاری با ایران میسر باشد.

سخنگوی دولت آلمان در این خصوص گفت: آلمان متقاعد شده است که باید امکان رابطه بازرگانی قانونی با ایران وجود داشته باشد و در حال بررسی این موضوع است که چطور شرکت‌ ها را از پیامدهای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در امان نگه دارد.

وی در ادامه افزود: در حال ارزیابی این مسأله هستیم که چگونه می توانیم مبنای مشارکت تجاری خود را با تهران حفظ کنیم.

لازم به ذکر است، دور جدید تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن از امروز دوشنبه آغاز می‌شود حال آنکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شدت این تحریم‌ها را بی‌سابقه توصیف و در عین‌ حال مدعی شد: هدف از آنها مردم ایران نیستند!

تحریم‌هایی که امروز اجرایی می‌شود بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.

این در حالی است که پمپئو می‌گوید شرکت‌های خارجی باید بین تجارت با ایران و آمریکا، یکی را انتخاب کنند.

از سوی دیگر، آمریکا طی هفته گذشته با اذعان به اینکه نمی‌تواند فوراً فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ ۸ کشور از جمله عراق، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی و هند را به شرط کاهش تدریجی واردات نفت، از تحریم معاف کرد.

اقدام آمریکا در حالی اجرا می‌شود که اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی طرف برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) از بازگشت تحریم‌های ضد ایرانی ابراز تاسف کرده و از پایبندی به برجام سخن گفته‌اند.

اروپا همچنین به دنبال ایجاد کانال مالی است که علیرغم تحریم‌ها، مبادلات تجاری با ایران را میسر کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار