کد خبر: 933582
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در پنج سال اخیر با پیگیری های به عمل آمده توسط معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و همچنین با همکاری و مساعدت اداره ثبت اسناد و املاک استان و در چهارچوب قانون برای ۱۰۵۰۰ رقبه استان اصفهان سند مالکیت به نام موقوفات اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در آستانه دهه وقف واعزام خبرنگاران  به منظور باز دید از پروژه های در حال اجرا و در دیدار جمعی از مدیران ستادی و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان با امام جمعه اصفهان به عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و اظهار داشت: براساس تفاهم نامه هایی که بین اداره اوقاف و امور خیریه با نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین اداره بهداشت و درمان در سال های اخیر در راستای صیانت از حقوق موقوفات منعقد گردید این تفاهم نامه ها موجب شد تا با پرداخت بدهی این ارگان ها به موقوفات زمینه برای احقاق حقوق موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و احیای آنان مهیا شود.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت: در پنج سال اخیر با پیگیری های به عمل آمده توسط معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و همچنین با همکاری و مساعدت اداره ثبت اسناد و املاک استان و در چهارچوب قانون برای ۱۰۵۰۰ رقبه استان اصفهان سند مالکیت به نام موقوفات اخذ شده است.
وی به اجرای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اصفهان اشاره کرد و بیان نمود : در همین راستا نیز ۱۲۰۰۰ هکتار بین اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اختلاف وجود داشت که با تشکیل کارگروهی بین این دو اداره و براساس قوانین کشور این اختلافات بررسی شد که در این جهت ۵۵۰۰ هکتار سهم موقوفات موقوفات و امامزادگان سراسر استان اصفهان شد.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ابراز داشت: همچنین در قالب این تفاهم نامه نیز ۵ تا ۱۵ هکتار برای توسعه حرم مطهر ۴۹ امامزاده استان اصفهان از منابع طبیعی زمین اخذ شد که در این راستا برای امامزاده آقاعلی عباس(ع) ۷۵ هکتار زمین و برای امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان نیز ۷۲ هکتار زمین از زمین های منابع طبیعی به حرم مطهر این امامزادگان واجب التعظیم الحاق شد.
وی افزود: در یک سال گذشته ۱۶۵ وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است که برای ترویج فرهنگ قران کریم نیز در یک سال گذشته ۲۰ وقف جدید به ثبت رسیده است.
وی در ادامه به اجرای برنامه های فرهنگی در جوار باقع متبرکه سراسر استان اصفهان با همکاری مبلغان بومی و اعزامی از شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۲۲۱۸ نفر مبلغ به امامزادگان سراسر استان اصفهان برای اجرای برنامه های فرهنگی و همچنین ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) اعزام شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به فعالیت های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده در طی ۵ سال اخیر ۳۴۱ مرکز فرهنگی قرآنی نیز در جوار حرم مطهر امامزادگان سراسر استان اصفهان با هدف اجرای طرح ملی تربیت حافظان قران کریم و ایجاد زمینه ای برای فعالیت قرآن پژوهان و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با همکاری اعضای هیئت امنای امامزادگان راه اندازی شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته نیز بیش از ۲۹ هزار نفر در سراسر استان اصفهان در آزمون نهایی قرآن کریم و در بزرگترین رویداد قرآنی کشور شرکت کردند که استان اصفهان در این رویداد یکی از استان های بزرگ و پیشرو با بیشترین شرکت کننده بود.
وی در ادامه به گام بزرگ اداره اوقاف و امور خیریه در جهت احیای موقوفات و اشتغالزایی در موقوفات اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر نیز با پیگیری های معاونت بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکنون ۱۲ کاروانسرا و آب انبار در سراسر استان با مشارکت بخش خصوصی احیا شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: همچنین در جهت توسعه زیرساخت های بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان سراسر استان در طول یک سال گذشته ۱۳۰۰۰ متر مربع نیز عملیات عمرانی در آستان مقدس امامزادگان استان اصفهان اجرا شده است.
مدیر اوقاف اصفهان در ادامه به فعالیت این اداره در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: امسال نیز از محل موقوفات منطبق و همچنین جذب کمک های خیرین نیکوکار ۲۵ هزار بسته برای پذیرایی از زائران پاکستانی و هندی که برای حضور در همایش پیاده روی اربعین وارد ایران شدند به مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان ارسال شد همچنین ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ دوش حمام نیز در قالب کانکس هایی جداگانه برای خانم ها و آقایان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه و جهت استقرار در موکب حضرت علی اکبر(ع) در مرز چذابه ارسال شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار