کد خبر: 933591
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا:
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: به همت جوانان در راستای اجرای نیت واقفان نیک اندیش و همچنین کمک به دامداران منطقه شرق اصفهان مرحله دوم عملیات مرمت و بازسازی آب انبار گود بن رود و جرقویه علیا اجرا شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،بهنقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امرالله اصغری ورزنه اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه وقف مرحله دوم عملیات مرمت و بازسازی انبارهای تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه در بن رود و جرقویه علیا توسط جوانان غیور ورزنه در راستای اجرای نیت واقفان نیک اندیش و همچنین کمک به دامداران منطقه شرق اصفهان اجرا شد.
وی در ادامه گفت: این عملیات عمرانی شامل؛ مرمت و عایق بندی سقف و کف آب انبار بود که با اغتباری بالغ بر 50 میلیون ریال از محل جذب های کمک های مردمی و همچنین عواید موقوفه این آب انبار انجام شد.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا در ادامه یادآور شد: آب انبار گود یکی از دهها آب انباری است که توسط خیرین و واقفان نیک اندیش در بیابان جهت انشعاب آب دامداران، در راه ماندگان و حتی ذخیره آب جهت استفاده گوسفندان و حیوانات در بیابان وقف شده و جالب اینکه در کنار این آب انبار اتاقی جهت استراحت دامداران و در راه ماندگان نیز ساخته شده است.
امرالله اصغری ورزنه در ادامه گفت: قدمت این آب انبار 150 سال است که مرحومه سکینه بنت مرحوم حاج حسن ولد علی خلیل ورزنه با نیت تامین آب دامداران، در راه ماندگان و حتی ذخیره آب جهت استفاده گوسفندان و حیوانات در بیابان وقف شده است.
وی در ادامه افزود: همچنین واقف خیر اندیش مرحومه سکینه بنت مرحوم حاج حسن ولد علی خلیل ورزنه یک قطعه زمین کشاورزی با سهم حقابه زاینده رود را وقف بر آب انبار گود جهت تعمیر ، نگهداری و تامین آب نموده است که هر ساله توسط جوانان و دامداران از عواید موقوفه نسبت به تعمیر و نگهداری آن اقدام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار