کد خبر: 933604
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به گزینه‌های نهایی تصدی شهردای تهران گفت: ژنرال‌های شکست خورده و بازنشسته، توانی برای اداره شهر تهران ندارند.

جوان آنلاین: مصطفی چمران نایب رئیس جبهه مردمی و رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به روند انتخاب شهردار تهران گفت: رقابت‌های درون جناحی احزاب در شورای شهر، تاثیر منفی در مدیریت شهر تهران داشته است.

وی افزود: با توجه به حواشی که در بحث انتخاب شهردار در شورای شهر وجود دارد، آرزوی ما این است که این بار آخرین مرتبه‌ای باشد که دستور کار شورای شهر به انتخاب شهردار جدید اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به گزینه‌های نهایی تصدی شهردای تهران تصریح کرد: ژنرال‌های شکست خورده و بازنشسته، توانی برای اداره شهر تهران ندارند؛ به ویژه که برخی‌ از آنها نیز روابطشان را با دولت به هم زده‌اند و امکان دارد که به واسطه شهردار شدن دوباره در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کرده و این مسئله شهرداری تهران را وارد حواشی تازه کند.

چمران با بیان این که یکی از دغدغه‌های امروز شهرداری نقد کردن طلب‌هایش از دولت است، خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن شورایی تماما اصلاح طلب در تهران، تصور ما این بود که این شورا با توجه به همسو بودن با دولت بتواند در گرفتن طلب‌ شهرداری از دولت توفیق داشته باشد اما در عمل شاهد بودیم که شورای چهارم در این امر موفق‌تر بود، به طوری که ما حتی برای طلب‌های شهرداری به مرحله حسابرسی با دولت نیز رسیده بودیم منتها اتمام دوره شورا اجازه به سرانجام رسیدن این روند را نداد.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره احتمال شهردار شدن عباس آخوندی اظهار داشت: بنده قصد ندارم درباره اشخاص اظهارنظری کنم اما کاملا مشخص و عیان است که شهرداری تهران از نظر اجرایی جایگاه بسیار مهم دارد و با تفکرات فلسفی نمی‌توان شهرداری را اداره کرد چرا که کارمندان شهرداری در پایان ماه حقوق خود را طلب می‌کنند و از آنجا که شهرداری با بودجه دولتی اداره نمی‌شود به هر حال باید درآمدی برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری وجود داشته باشد.

چمران با بیان اینکه مدیریت شهرداری تهران با وزارت راه و شهرسازی که در این سال‌ها نه تنها برنامه‌ای برای ساخت خانه برای مردم نداشت بلکه در تکمیل خانه‌های نیمه کاره‌ای که از دولت قبل باقی مانده بود نیز توفیقی نداشت، تفاوت دارد، تصریح کرد: اگر در مدیریت شهری یک روز در جمع‌آوری زباله‌ها اهمال شود، آبروی همه ما می‌رود. بنابراین با تفکراتی که در این سالها در وزارت راه شاهد بودیم نمی‌شود از پس مدیریت کلان شهر تهران برآمد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار