کد خبر: 933678
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
نام اصلی وی «وحید مظلومین» است، اما به سلطان سکه شهره است. هیچ‌کس جرئت تخطی از دستوراتش را نداشته است، چنانچه ساعت فعالیت، واریز و قیمت سکه را تعیین می‌کرده است. اصلاً به همین دلیل است که وی را به نام سلطان سکه شناختند.
نیره ساری
نام اصلی وی «وحید مظلومین» است، اما به سلطان سکه شهره است. هیچ‌کس جرئت تخطی از دستوراتش را نداشته است، چنانچه ساعت فعالیت، واریز و قیمت سکه را تعیین می‌کرده است. اصلاً به همین دلیل است که وی را به نام سلطان سکه شناختند.
مظلومین همان فردی است که با ترفند‌های ماهرانه سه‌دهه اخلال در نظام اقتصادی رقم زده است. یکبار در دهه‌۷۰ و یکبار هم در سال‌های ۹۰ و ۹۱ دستگیر می‌شود، اما در آن زمان مظلومین موفق می‌شود با هماهنگی‌های انجام گرفته با بانک مرکزی از اتهامات خود رهایی پیدا کند. ۲۵‌سال مداخله در بازار سکه و ارز از حمید مظلومین ۳۰‌ساله دهه‌۷۰، فردی ماهر ساخته که از تمامی گریز‌گاه‌های قانونی بگذرد.
اما در نهایت به دنبال نوسانات بازار سکه و ارز در پاییز و زمستان‌۹۶، وی به همراه متهم دیگر این پرونده به نام محمد اسماعیل قاسمی ملقب به محمد سالم دستگیر می‌شود، بالاخره به‌رغم این همه سال تلاش برای فرار از قانون، وحید مظلومین یا همان سلطان سکه جزو مفسدان اقتصادی بود که اواسط شهریور‌ماه‌۹۷ دادگاهش به صورت علنی برگزار شد. در نهایت حکم وی اعلام و در مهرماه نیز در مرحله تجدید نظر خواهی تأیید شد. اکنون در اواسط آبان طبق گفته رئیس کل دادگستری تهران کمتر از یک‌ماه آینده این حکم اجرا خواهد شد.
در این میان یکی از نکات مهم درباره احکام مفسدان اقتصادی به استیجازه قانونی رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب بر می‌گردد که رهبر انقلاب اسلامی بعد از موافقت با پیشنهاد مطرح شده، بر دو واژه «سریع» و «عادلانه» در مورد مجازات مفسدان اقتصادی تأکید داشتند. هر چند که با نگاه به روند برگزاری دادگاه‌ها ناگفته پیداست قوه قضائیه عزم خود را جزم کرد تا با نابودی باند‌های سودجویی مانند همین باند فامیل بازی وحید مظلومین، اثبات کند به هیچ وجه حاضر به مماشات درباره تلاطمات بازار کشور نیست و تلاش خود را برای برقراری عدالت انجام خواهد داد، اما نباید از برخورد سریع در زمینه اجرای احکام غافل شد؛ موضوعی که همین وقفه باعث خواهد شد تا سایه واژه‌ای به نام «اعاده دادرسی» بر سر احکام سایه افکند.
از سوی دیگر بخش دیگری از پاسخ به مطالبه‌گری مردم به عنوان یک حق شهروندی در زمینه برخورد با مفسدان اقتصادی ادامه روند رسیدگی به اتهامات مفسدان اقتصادی است که تا حدی متوقف شده‌است. بی‌شک نباید فراموش کرد افکار عمومی همچنان خواهان اعدام این مفسدان اقتصادی در وسط میدان آزادی بودند!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدرضا طاعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
باسلام:بایدهرچه زودترحکم صادره اجراشودومفسدان اقتصادی به سزای عملشان دردنیابرسند.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
خسته شدیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار