کد خبر: 933688
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایده پردازی و تجاری‌ سازی این دانشگاه مجوز فعالیت از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گرفت.

عبدالله خالصی دوست اظهار کرد: مطالعات علمی و تحقیقاتی در کارآفرینی و کسب‌ و کار بخش‌ های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کشاورزی استان سمنان، به منظور راهبردهای بهتر در رونق اقتصادی ضروری است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر کارآفرینی، تصریح کرد: نبود آشنایی موسسه های نوپا و واحدهای سنتی با شرایط کاری کنونی، بازارمصرف، هزینه‌ راه‌ اندازی و مدیریت تحول از جمله مشکلات در حوزه کارآفرینی است.
خالصی دوست ادامه داد: متون عقد قرارداد، تکالیف قانونی و مفاهیم اولیه مالی، روش های مدیریت فروش، مهندسی تبلیغات خلاق، کسب‌ و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک از دیگر مشکلات کارآفرینی و از دلایل راه اندازی این مرکز است.
وی با بیان این که بنگاه های کوچک و متوسط 90 درصد صنایع استان سمنان را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این بنگاه ها با موانع و معضلات متعددی از جمله راه ‌اندازی، اجرا، مدیریت و مشاوره مواجه‌اند.
خالصی دوست افزود: بالغ‌ بر یک هزار و 300 واحد تعاونی تولیدی، خدماتی و کشاورزی و روستایی و نیز بالای 300 رشته در کسب‌ و کارهای خانگی، به‌ عنوان بزرگ ‌ترین گروه کسب ‌و کارهای خود اشتغالی هستند.
به گفته وی، بنگاه ها نیازمند امکان‌ سنجی رشد و توسعه فعالیت در ابعاد فنی، اقتصادی، فناوری، مالی و بازرگانی هستند که آموزش و ترویج این فعالیت‌ ها از اهداف این مرکز تحقیقات است.
وی، تعیین شاخص‌ های موفقیت کارآفرینی، امکان ‌سنجی و توسعه بنگاه‌ های کوچک و متوسط، مطالعات تعاونی ها، فرصت‌ ها و قابلیت‌ ها،چگونگی خلق ایده‌ ها و تجاری‌ سازی آن ‌ها، مطالعه رشد و توسعه بنگاه‌ های دانش‌بنیان را زمینه‌های موجود برای انجام طرح های کارشناسی ارشد و دکتری با رویکرد علم و فناوری برشمرد.
خالصی دوست یادآور شد: با بررسی مالی به‌عمل ‌آمده و با توجه به جوان بودن این عرصه و نبود چنین مرکزی در سطح منطقه که به‌ صورت گسترده و تخصصی در همه ابعاد فعالیت کند، این مرکز می‌تواند منشا خدمات برای جامعه و بخش ‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کشاورزی در شرکت‌ ها، سازمان ‌ها، ارگان‌ ها و بخش های دولتی و خصوصی باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت ‌ها و قابلیت‌های علمی دانشگاهی استان، یادآور شد: بهره ‌مندی از نیروهای کارآمد در کنار امکانات آموزشی و وجود امکانات سخت ‌افزاری مناسب در قالب کارگاه‌ ها و آزمایشگاه‌ ها فرصتی برای استان ایجاد می کند تا در راستای بهره ‌وری در زمینه اشتغال‌ زایی بیشتر، رونق کسب ‌و کار و رشد اقتصادی منطقه گام برداشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر