کد خبر: 933748
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
فرماندار خلخال:
فرماندار خلخال گفت: شرایط مناسب آب و هوایی و تولید سالانه بیش از 750 تن عسل ، خلخال را به قطب مهم پرورش زنبور و تولید عسل در استان اردبیل تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فریدون بابایی در مراسم افتتاح کارگاه بسته بندی و فرآوری عسل در خلخال اظهار داشت: سال گذشته 750 تن عسل در خلخال تولید شد و این شهرستان مقام دوم استان را در حوزه پرورش زنبور و تولید عسل به خود اختصاص داد.

وی افزود: تولید عسل در بیش از 50 هزار کلنی توسط زنبورداران انجام و بیش از هزار نفر نیز در چرخه پرورش زنبور و تولید عسل اشتغال دارند.

فرماندار خلخال بیان کرد: علاوه بر زنبورداران بومی ، هر سال در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرای زنبوردارانی از مناطق مختلف کشور از جمله استان های گیلان و مازندران است.

بابایی گفت: با هدف ترغیب افراد بیکار به اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش میزان تولید این محصول دوره های مختلف آموزشی و مهارتی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی کارگاه بسته بندی و فرآوری عسل سه میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده که 25 درصد این سرمایه گذاری از محل ارائه تسهیلات طرح های اقتصادی تامین شده است.

فرماندار خلخال ادامه داد: این واحد صنعتی زیر نظر معاونت تولید غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت بسته بندی 10 تن عسل تولیدی خود در بسته بندی های بهداشتی و با درج تاریخ تولید و انقضا فعال شده و ظرفیت آن به 100 تن در سال قابل افزایش است.

بابایی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارگاه علاوه بر بسته بندی محصولات تولیدی ، زمینه برای بسته بندی عسل سایر زنبور داران منطقه نیز فراهم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر