کد خبر: 933805
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
یکی از مزایای حذف کنکور، حذف مافیای تجارت کنکور است که برگزار کننده کلاس‌ها و ناشر کتاب‌های کنکور هستند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا خانواده‌های ما این‌قدر متضرر نشوند.

جوان آنلاین: عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: با وجود قول رئیس دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد همچنان با اشکال مواجه است و همه دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند.

مسئله دانشجویان پزشکی در دانشگاه آزاد همچنان حل نشده است و هنوز برخی از افرادی که ثبت‌نام کردند و امکان تحصیل آنها سلب شد، با مشکلاتی در این دانشگاه مواجه هستند.

ایرناپلاس در گفت‌وگویی با فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت این دانشجویان را جویا شده است.

**هنوز مشکل‌ همه دانشجویان حل نشده است

فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری مشکلات دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد که ثبت‌نام آنها با مشکل مواجه شده بود گفت: در مورد دانشجویان دانشگاه آزاد که به آنها قبولی اعلام شده بود و با مشکل مواجه شده بودند، دوباره اطلاعیه داده شده بود که در ذخیره‌ها ثبت‌نام کنید. تا جایی که خبر دارم و پیگیری کردم هنوز مشکل‌ همه بچه‌ها طبق قولی که رئیس دانشگاه آزاد داده بود، حل نشده است.

وی افزود: وزرای علوم و بهداشت باید در مذاکره‌ای این مشکلی که دانشگاه آزاد به‌وجود آورده را حل کنند. مسئله، نیاز به مساعدت و افزایش برخی ظرفیت‌ها دارد.

**رئیس دانشگاه آزاد هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی نداده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پاسخ منطقی دانشگاه آزاد به افکار عمومی گفت: انتظار داشتیم آقای طهرانچی طبق قولی که داده بود، در گفت‌وگویی با مردم در مورد این تخلف فاحش در دانشگاه آزاد توضیح دهد. عزل کردن رئیس یک واحد یا جابه‌جایی نیروهای دانشگاه آزاد جواب مناسبی برای مردم نیست و می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی در دانشگاه آزاد رخ داده است و چه چیزی باعث شده ظرفیت‌های رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی که رشته‌های حساس با طرفداران زیاد هستند، چندین برابر اعلام شود.

وی افزود: یقین داریم تخلفاتی در اعلام نتایج صورت گرفته و همان‌طور که خود آقای طهرانچی گفتند قرار بود مصاحبه‌ای انجام دهند و در این مورد با مردم صحبت کنند و متخلفان را معرفی کنند و فکر می‌کنم با عزل و نصب افراد، مسئله برای مردم حل نمی‌شود. با وجود اینکه پنج جلسه در کمیسیون داشتیم و مسئولان دو وزارتخانه و رئیس دانشگاه آزاد حاضر شدند، متأسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیدند و مشکل حل نشده است. مسئولان دانشگاه آزاد قول دادند که در این هفته مشکل را رفع و رجوع کنند و رضایت کسانی که اعلام پذیرش شدند را جلب کنند. منتظر جلسه مجدد با آقای طهرانچی هستیم که گزارشی از ایشان بخواهیم.

**باید برای مسئله دانشگاه آزاد پیگیری قضایی انجام شود

سعیدی در مورد پیگیری این مسئله از دولت گفت: به نظرم این مسئله باید در هیأت دولت با مدیریت آقای جهانگیری و یا دستور آقای روحانی حل شود و مشکلی نیست که بتوانیم آ را با چند جلسه حل کنیم. این مشکل خیلی عمیقی است که تخلف فاحش رخ داده و چندهزار نفر دانشجو و خانواده‌های آنان را درگیر کرده است. این دانشجویان به لحاظ روحی مشکل پیدا کرده‌اند و با چند جلسه قابل حل نیست و باید در سطح دولت پیگیری شود.

وی درباره برخورد با تخلف و ارجاع پرونده متخلفان این پرونده به مراجع قضایی گفت: از آقای طهرانچی این مسئله را پیگیری کردم و گفتند پیگیری قانونی در حال انجام است و پرونده تشکیل شده که حتماً به جرایم رسیدگی شود. چون بحث رشته‌های علوم پزشکی فراتر از این چند ذخیره اعلام کردن است و شامل مسائل دیگری است که احتمالاً با آموزشگاه‌های بیرون هم در ارتباط است. آقای طهرانچی قول دادند پیگیری قانونی انجام می‌دهند و به عزل و نصب اکتفا نمی‌کنند، منتظریم ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

**کنکور یک تجارت خاموش است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد ارتباط مشکلات پذیرش در دانشگاه‌ها با مسئله کنکور و حذف آن گفت: به‌عنوان یک معلم و کسی که با دانشجویان در ارتباط بودم، معتقد به حذف کنکور هستم، چون تجارتی در فرآیند برگزاری کنکور به‌وجود آمده است که درآمد آن با هیچ تجارتی قابل‌مقایسه نیست. این یک تجارت خاموش است که متأسفانه دست در جیب اولیا و مردم می‌کند و به‌راحتی کاسبی می‌کنند.

وی افزود: با حذف کنکور، خیلی از این مسائل حل خواهد شد. حذف کنکور زیرساخت‌هایی لازم دارد که اول از همه آموزش و پرورش باید آن را فراهم و عدالت آموزشی را برقرار کند که وقتی می‌گوییم حذف کنکور، تأثیر معدل و سابقه تحصیلی تمام دانش‌آموزان در تمام کشور از یک امکانات و خدمات در آموزش و پرورش بهره گرفتند یا خیر. در آن صورت است که حذف کنکور را حتماً پیگیری خواهیم کرد که مصوبه قانونی مجلس است. تأثیر مثبت معدل امسال در مجلس مصوب شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت کرد که این‌ها گام‌هایی برای حذف کنکور است.

**صدا و سیما با روح و روان کنکوری‌ها بازی نکند

سعیدی در مورد مافیای کنکور گفت: یکی از مزایای حذف کنکور، حذف مافیای تجارت کنکور است که برگزار کننده کلاس‌ها و ناشر کتاب‌های کنکور هستند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا خانواده‌های ما این‌قدر متضرر نشوند. یکی از نهادهایی که باید در این زمینه وارد شود صدا و سیما است و ما از آنها خواستیم با روح و روان بچه‌ها بازی نکنند و خانواده‌ها را تحریک نکند که از این آموزشگاه‌ها و کتاب‌ها استفاده کنند.

وی افزود: با تمام فشارها، مصاحبه‌ها و توییت‌ها، هیچ عکس‌العملی از سوی صدا و سیما برای کم کردن تبلیغات کنکور انجام نشده است. صداوسیمایی که وظیفه فرهنگ‌سازی در کشور را دارد و از بیت‌المال و مالیات عمومی استفاده می‌کند، این رفتار را دارد، از بقیه نهادها چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ صدا و سیما در حال فرهنگ‌سازی برای استفاده از این کلاس‌ها، کتاب‌ها و تجارت کنکور است و از آن حمایت می‌کند. وقتی صداوسیمای کشور که وظیفه فرهنگی دارد، ساعت‌هایی که برای مردم هزینه دارد را به تبلیغ کنکور اختصاص می‌دهد، چه انتظاری باید از دیگران داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار