کد خبر: 933874
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
چینی‌ها در همه حوزه‌ها و مشخصاً در حوزه فناوری‌های حساس که می‌تواند سرنوشت نبرد‌های آینده را تعیین کند، در حال خارج کردن امریکا از گود هستند.
چینی‌ها در همه حوزه‌ها و مشخصاً در حوزه فناوری‌های حساس که می‌تواند سرنوشت نبرد‌های آینده را تعیین کند، در حال خارج کردن امریکا از گود هستند. از ماجرای هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری بسیار زیاد پکن روی آن گرفته تا فناوری پهپاد‌ها که نشانه آن افزایش مشتری‌های جهانی پهپاد‌های چینی است. بماند که چینی‌ها تلاش دارند با بهانه سرمایه‌گذاری در تأسیسات زیربنایی مناطقی از خاورمیانه که امریکایی‌ها در آنجا حضور دارند هم بازار را از دست امریکا خارج کنند و هم اقدام به تقویت جایگاه راهبردی و توان اطلاعاتی خود کنند.
نشریه فوربس در گزارشی به رقابت بین چین و امریکا پرداخت. در این گزارش به قلم استیو آندریول آمده است: راهبرد‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری ملی در بخش فناوری به سختی می‌توانند به تنهایی از مجاری قانونی پیچیده همانند کنگره امریکا عبور کنند، حتی در زمانی که جنگی آغاز شده است که رقابت اقتصادی و مالی یک کشور را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
جنگ برای رهبری جهان در بخش هوش مصنوعی در جریان است و امریکا در حال شکست خوردن در مهم‌ترین جنگ فناوری در تاریخ خود است.
به نوشته آندریول حتی یک سیاستمدار طی برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در ارتباط با این نوع جنگ صحبت نکرده است. به نوشته فوربس از آنجایی که اکثر مقامات امریکایی از این جنگ اطلاعی ندارند، آن‌ها هیچ‌گونه راهبردی برای ممانعت از وقوع این شکست تاریخی نمی‌شناسند و در مقابل چینی‌ها تعهدی آشکار، عمیق و به خوبی تأمین مالی شده در قبال هوش مصنوعی دارند. وارالین جیمیسون از فرماندهان نیروی هوایی امریکا در سخنانی گفته است‌: «ما تخمین می‌زنیم چین در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۲ میلیارد دلار به هوش مصنوعی اختصاص داد. ما همچنین تخمین می‌زنیم این رقم تا سال ۲۰۲۰ به دست کم ۷۰ میلیارد دلار برسد.» بر اساس گزارش کاخ سفید تحت ریاست جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۶، چین مقاله‌های بیشتری در مقایسه با امریکا درباره درک عمیق این موضوع منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، چین مصمم است تا سال ۲۰۳۰ به رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار