کد خبر: 933945
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای دو مفسدی اقتصادی خبر داد.
جوان آنلاین: صد و سی و سومین نشست خبری حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای با حضور نمایندگان رسانه های داخلی آغاز شد.

در این نشست ۹۰ دقیقه ای قرار است، سخنگوی قوه قضائیه به سوالات خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پرونده های قضائی توضیحاتی را ارائه دهد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از صدور احکام جدید برای مفسدان اقتصادی خبر داد و گفت: داریوش آبراهیمیان فرزند علی اکبر به اتهام فساد فی الارض به اعدام و ضبط کلیه وجوه به مبلغ ۳۵۰ملیون ریال محکوم شده است. یونس بها الدینی به عنوان مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شده است. حکم این دو نفر غیر قطعی است.

وی افزود: محمد بهاالدینی به ۱۰ سال حبس محکوم شده و حکم وی قطعی است. ایمان پهلوانی به پنج سال حبس تعزیری قطعی و ضبط اموال محکوم شده است. مرتضی کاتبی تژاذ فرزند صفر به پنج سال حبس، رضا نادری فرزند صفر علی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

اژه ای تصریح کرد: این افراد جرم های مختلفی از جمله قاچاق، ارز و غیره دارند.

وی ادامه داد: سندباد سفرها به شش سال حبس، علیرضا سنجری به شش سال حبس و جزای مقدری به مبلغ ۱۶میلیون ریال، محمد مرادی به شش سال و شش ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده است. فریدون امین آقایی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی معادل هشت میلیارد ریال؛ مجید فلاحی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، سید محمد کاویانی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، محمد غالب علمداری به پنج سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، فرشاد بهادری به شش سال حبس و جزای نقدی، مهدی محبی فرزاد به پنج سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، علی نورایی به پنج سال و دو ماه حبس و جزای نقدی، امیر میثم گیاهی به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی، رضا شرکت افتخار به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی، فرخ اسکندری نژاد به پنج سال حبس، مسعود ابراهیمی گندمی به پنج سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

صدور ۱۰ سال حبس برای یک جاسوس

محسنی اژه ای در خصوص برخورد با متخلفان در حوزه قضایی هم گفت: از حدود ۴۰هزار قاضی و کارمند که داریم، افراد پاکدست زیاد داریم با این حال اسامی و تخلف دو قاضی اعلام شده بود که بررسی شد و این دو نفر از کار تعلیق شدند. یک مورد هم حکم قطعی صادر شده که برای حجت الله یازرلو به اتهام اخذ رشوه به ده سال حبس، سه سال انفصال، هفت میلیارد تومان رد مال و ضربه شلاق محکوم شده است.

معاون اول قوه قضائیه به وضعیت پرونده یک جاسوس اشاره و تصریح کرد: کمال امیر بیک فرزند محمد کارمند وزارت امور خارجه به ده سال حبس و ضبط دویست هزار دلار محکوم شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه‌ داد: در رابطه با تخلفات ارزی۹۶ اخیرا بازداشت شدند که ۲۸ نفر آزاد شدند.

وی در رابطه با پرونده بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان گفت: برای ۱۳نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است و دو نفر از مدیران پیشین این بانک نیز اخیرا بازداشت شدند.

صدور هفت کیفرخواست در پرونده واردات خودرو

محسنی اژه ای در رابطه با پرونده واردات قطعات خودرو گفت: برای هفت متخلف این پرونده کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: برای۴ نفر از متهمان پرونده شرکت لیزینگ کیمیایی هم کیفرخواست صادر شده است. برای دو نفر از متهمان پرونده تعاونی ولیعصر کیفرخواست صادر شده است. همچنین در پرونده شرکت تعاونی‌ البرز ایرانیان برای دو نفر از متهمان کیفرخواست صادر شده است.

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از جعل عناوین از سوی برخی اشخاص گفت: شخصی ادعا کرده که ابتدا داماد رییس جمهور آقای روحانی و بعد داماد بنده یعنی محسنی اژه ای است. این فرد با حعل عنوان و امضا؛ نامه‌ای به شورای پول و اعتبار نوشته است. هشدار می دهم که افراد، چنین روشهایی را به کارنبرند.

امکان صدور حکم فساد فی الارض برای توزیع کنندگان مشروبات الکلی 

وی در رابطه با توزیع مشروبات الکلی گفت: ساخت و توزیع مشروب و توزیع مشروبات مسموم همگی جرم است. در پرونده اخیر که در بندر عباس بود، هجده نفر بازداشت شدند و تا کنون ۳۸ نفر به دلیل شرب این مشروبات فوت کردند. چنین مواردی می تواند حتی تا معادل افساد فی الارض مطرح شود.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ جعبه سیاه پرونده‌ بابک زنجانی گفت: من متوجه این مسئله نشدم که چه نقشی دارد و آیا اینکه نقش وی پر رنگ تر است یا خیر؟ این پرونده به دادگاه ارسال شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار