کد خبر: 934050
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
عضو شورای شهر:
عضو شورای اسلامی شهر سمنان گفت: طرح جامع ترافیک سمنان به عنوان حلقه مفقوده ترافیک درون شهری تا پایان سال ۹۷ تدوین می‌شود.

محمد زحمتکش افزود: این طرح گام بلندی در سیاست گذاری های حوزه حمل و نقل با هدف بهبود و سامان بخشی وضعیت تردد شهر سمنان محسوب می شود.
وی رفع ترافیک شهر سمنان را در گرو برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت اعلام و بیان کرد: طراحی شهری درست، با هدف کاهش ترافیک برنامه های خاص خود را می طلبد.
زحمتکش با اشاره به هم افزایی مناسب اعضای شورای ترافیک شهرستان سمنان در کاهش ترافیک شهری، تصریح کرد: این شورا معضلات ترافیک درون شهری را به صورت راه حل های کوتاه مدت مورد بررسی و حل و فصل قرار می دهد.
به گفته وی، کمبود معابر از نظر تعداد، وسعت، طول و عرض و هندسه مهمترین مشکلات حوزه ترافیک شهر سمنان است.
عضو شورای اسلامی شهر سمنان، با بیان اینکه ساختار ترافیکی شهر سمنان ظرفیت افزایش جمعیت شهری را ندارد، افزود: این مشکل ترافیکی شهر سمنان اغلب در تقاطع های غیرمیدانی بیشتر جلوه می کند و با توجه به رشد شتابان جمعیت و حجم خودروهای عبوری، با گذشت زمان این مساله بیشتر نمایان می شود.
وی ابراز داشت: احداث توقفگاه های عمومی در نقاط مختلف شهر به ویژه در مراکز پرتردد و بافت قدیمی و نیز اجرای قوانین سختگیرانه در لزوم تامین توقفگاه برای واحدهای مسکونی و اختصاصی از راهکارهای موثر در حل و کاهش مشکلات ترافیک سمنان است.
عضو شورای اسلامی شهر سمنان به نقش حمل و نقل عمومی در کاهش بار ترافیکی اشاره کرد و یادآور شد: افزایش تعداد خودروها به ویژه خودروهای تک سرنشین در کنار توسعه نیافتن معابر شهری به مشکلی جدی در شهر سمنان تبدیل شده بنابراین توجه و افزایش امکانات لازم در این رابطه ضروری است.
شهرستان سمنان 200 هزار نفر جمعیت دارد که این آمار در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی افزایش می یابد، افزایش تعداد جمعیت در ایجاد ترافیک در این شهر نقش بسزایی دارد به طوری که در برخی ساعت ها از جمله هنگام صبح، زمان تردد دانش آموزان و کارمندان به مدرسه و محل کار ترافیک در برخی از نقاط شهر به اوج می رسد.
خیابان هایی از جمله امام(ره)، میدان های سعدی، مشاهیر و ارگ در مرکز شهر سمنان از جمله مسیرهایی هستند که در بسیاری از ساعت های روز بار ترافیکی سنگین در آن جا وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار