کد خبر: 934206
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان:
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن نودمین سالگرد تولد شهید بهشتی، مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم» در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مرتضی رشیدی در برگزاری مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم»  اظهارداشت :  شهید بهشتی جزء افراد اندیشه ورز و از مدیران کلیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی بودند که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مدیریت سال‌های اولیه انقلاب را بر عهده داشتند.
وی افزود: با توجه به اهمیت شخصیت شهید بهشتی و اینکه این شهید والامقام زاده اصفهان، افتخار این شهر و جزء سرمایه های نمادین و شخصیت های موثر کشور و استان به شمار می رود، همچنین گستردگی ابعاد شخصیتی ایشان، سوابق تبلیغی و عمق نظریات شهید بهشتی به ویژه در حوزه های اسلام شناسی و اندیشه های تربیتی به نظر می رسد باید برای بررسی و بازخوانی آراء ایشان تلاش های مجددی  انجام شود.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم»، تصریح کرد: از مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم» برنامه هایی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، دانشگاه اصفهان و مرکز تخصصی خانواده در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه به مناسبت این ایام چهار برنامه در نظر گرفته شده که سه عنوان آن در دانشگاه اصفهان برگزار و  جلساتی شب‌ها در منزل شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: یکی از نشست ها در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان طی سه روز متوالی از ساعت 12 اجرا می شود که در این نشست ها قانون اساسی، مباحث حقوقی، دین و حوزه اقتصاد از نگاه شهید بهشتی مورد ارزیابی و بازخوانی قرار خواهد گرفت.
رشیدی ادامه داد: در مجموعه خانه فرهنگ شهید بهشتی نیز طی روزهای 21 تا 23 آبان از ساعت 18 تا 20 گفت و گوی صمیمانه اعضاء خانواده شهید بهشتی برگزار می‌شود که محور آن گفت و گو پیرامون شخصیت و اندیشه‌های شهید بهشتی است.
وی با اشاره به برگزاری نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان»، گفت: این نشست روز چهارشنبه 23 آبان ساعت 15 و 30 دقیقه در محل سالن همایش های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
 معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان» با موضوع آزادی گفت و گو و نقش آن در رشد و تربیت فرزندان، به بازخوانی اندیشه‌های تربیتی شهید بهشتی خواهد پرداخت و در طول برگزاری آن «دکتر محمدرضا عابدی» رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه اصفهان به ابعاد روانشناختی، اهمیت گفت و گو و نقش آن در مباحث تربیتی در خانواده و «دکتر ملکوک السادات بهشتی» فرزند شهید بهشتی به تبیین شخصیت شهید بهشتی می‌پردازد.
وی تصریح کرد: حضور در نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان» ویژه عموم شهروندان آزاد و رایگان است.
 رشیدی با بیان اینکه گفت و گو یکی از موضوعات مهم رشد اعضاء خانواده به خصوص کودک و نوجوان است، گفت: بی‌شک اگر فرصتی را برای گفت و گو بین اعضاء خانواده اختصاص داده و شنونده خوبی باشیم، بسیاری از چالش ها و شکاف نسل ها شکل نمی گیرد زیرا حجم زیادی از مسایل حوزه خانواده با گفت و گوی مؤثر حل می‌شود.
وی تاکید کرد: امروز در دورانی به سر می‌بریم که بحران گفت و گو نکردن در خانواده‌ها وجود دارد و میانگین گفت و گو در حال کاهش است و این چالش آسیب های متعددی را در جامعه رقم زده تا انجا که می‌توان گفت بیشتر بحران‌های اجتماعی حاصل فقدان گفت و گو در خانواده‌ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر