کد خبر: 934447
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
انتشار لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه وزارت کار نقطه عطفی در اقتصاد ایران برای مقابله با رانت، فساد و بده‌بستان‌های سیاسی است.
انتشار لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه وزارت کار نقطه عطفی در اقتصاد ایران برای مقابله با رانت، فساد و بده‌بستان‌های سیاسی است. تعمیم این اقدام به دیگر شرکت‌ها یکی از اقدامات اساسی و اثرگذار است که می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت، در مدیریت کارآمدتر و بهتر شرکت‌های بزرگ و مهم دولتی و خصولتی کمک کند.
یکی از این شرکت‌ها، گروه صنعتی ایران خودرو است. هرچند که تاکنون اقدام شخصی از سوء‌مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص انتشار لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه و وابسته صورت نگرفته‌است، ولی بررسی اعضای این شرکت‌ها حاوی نکات معنا‌دار و محل بررسی است که باید مورد توجه افکار عمومی، رسانه‌ها و نهاد‌های نظارتی قرار گیرد. به عنوان نمونه، می‌توان به شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو (ایساکو) اشاره کرد. طبق سایت رسمی شرکت ایساکو، بیش از ۹۹/ ۹۹ درصد از سهام این شرکت متعلق به ایران خودرو است و لذا تمامی انتصابات اعضای هیئت‌مدیره زیرنظر مدیریت ایران خودرو صورت می‌گیرد. این در حالی است که روند انتصابات اعضای هیئت مدیره از زمان مدیریت آقای هاشم یکه‌زارع بسیار تأمل‌برانگیز است که در ادامه به آن اشاره می‌گردد. طبق انتشار اولین روزنامه رسمی بعد از آغاز مدیریت آقای یکه‌زارع که در تاریخ ۲۴/۹/۱۳۹۳ به ثبت رسیده‌است، لیست اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل است: مهرداد کارگری نایب رئیس ایران خودرو، حسین نجاری رئیس هیئت مدیره ساپکو، علی نمکین مدیرعامل ایران خودرو خراسان، حمیدرضا تقوی نژاد دیلمی عضو هیئت مدیره تام ایران خودرو، سید محمود نوابی عضو هیئت مدیره خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو)
در این لیست نام دو تن از دیگر نام‌ها آشنا‌تر است؛ اول حسین نجاری که همزمان مدیرعامل شرکت ساپکو ایران خودرو می‌باشد. اینکه آقای حسین نجاری می‌تواند همزمان هم مدیرعامل ساپکو باشد و هم عضو هیئت مدیره شرکت ایساکو سؤالی است که مدیریت ایران خودرو باید پاسخگو باشند. دیگر انتصاب معنادار مربوط به آقای سید محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده می‌شود. نکته جالب در این انتصاب این است که وی دقیقاً شش روز بعد از دریافت حکم مسئولیت خود در سازمان حمایت (با‌ثبت در روزنامه رسمی) رسماً عضو هیئت مدیره ایساکو می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار