کد خبر: 934548
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
فرمانده کل ارتش در مراسم بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم:
مراسم بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم بنیانگذار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه با حضور صد‌ها نفر از اقشار مختلف مردم و همچنین مسئولان نظامی و سیاسی در حسینیه امام رضا (ع) ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
مهدى پورصفا
مراسم بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم بنیانگذار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه با حضور صد‌ها نفر از اقشار مختلف مردم و همچنین مسئولان نظامی و سیاسی در حسینیه امام رضا (ع) ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم فرماندهان نظامی و همرزمان شهید طهرانی‌مقدم به بیان نکاتی از تلاش‌های این فرمانده جهادی برای پایه‌گذاری توان موشکی کشور اشاره کردند و شرایط فعلی منطقه و ضعف مستکبران را نشانه پایان دوران حاکمیت آنان بر دنیا عنوان کردند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدا را یکی از مصادیق شجره طیبه دانست و اظهار داشت: هر روز و هر ساعت، ثمرات حرکات شهیدان را به چشم می‌بینیم. وی، شهید طهرانی‌مقدم و شهید احمد کاظمی را از مصادیق بارز شجره طیبه دانست و تصریح کرد: آن‌ها در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز قبل از سرزمین‌های اشغالی کوبیدند تا در خیز آخر، یکی از آرمان‌های انقلاب را محقق کنند.

فرمانده ارتش با اشاره به جمله معروف شهید طهرانی‌مقدم که وصیت کرده بود بر روی قبر او نوشته شود، اظهار داشت: من می‌گویم این مزار کسی است که اسرائیل را نابود خواهد کرد و در این تردیدی نیست؛ چون قرار نیست اراده انسان‌های بزرگ تا وقتی روی زمین راه می‌روند نافذ باشد؛ بلکه شهیدان زنده‌تر از زنده‌های ظاهری هستند. سرلشکر موسوی ادامه داد: افرادی که هدف و آرمان شهید را دنبال می‌کنند زنده هستند؛ کشور و جامعه و ملتی که اینگونه است، به‌حق حیات دارد. گاهی سکوت، گویاتر از تکلم و فریاد است؛ گاهی نبودن روشن‌ترین دلیل حضور است.

نیروی هوا فضا شجره طیبه شهدا

وی، اصل نیروی هوافضا را یکی از ثمرات شجره طیبه شهدا دانست و تصریح کرد: هوافضا، نیرویی است که برای دشمنان، صاعقه رعب و وحشت و برای دوستان، بارقه‌ای از رحمت را به دنبال دارد. سرلشکر موسوی افزود: نیروی هوافضا، شجره طیبه‌ای است که در هر مقطع، به اذن خدا ثمره جدیدی را برای جبهه مقاومت عرضه می‌کند.

فرمانده ارتش تهدیدات گوناگون سیاسی، اقتصادی، فکری و امنیتی که پس از دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ایجاد شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: فتنه داعش در سوریه و عراق، جنایات امریکا و سعودی در یمن، ایران‌هراسی و تبلیغات سوء در فضای مجازی در قلمرو فکری، گسترده‌ترین تحریم‌های اقتصادی و اعمال فشار‌های ناجوانمردانه سیاسی، از قبیل: این تهدیدات است. سرلشکر موسوی افزود: به‌رغم تنوع و گوناگونی تهدیدات، به خواست خدا، ایران عزیز مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتر طی کرده و امروز در جایگاه تعیین‌کننده‌ای در منطقه ایستاده است. وی شکست‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله در جنگ ۳۳ روزه و ناکامی اخیر و نیز اضمحلال گروه‌های تروریستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این واقعیات در کنار تداوم مقاومت، نشانه شکل‌گیری ژئوپولتیک مقاومت و سرخوردگی و ناکامی دشمنان نظام و ملت ایران است.
فرمانده ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم اصل سلطه و هژمونی امریکا در غرب آسیا به سر آمده، تصریح کرد: در مقابل، عصر پیشگامی جمهوری اسلامی فرارسیده است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: منطقه غرب آسیا تبدیل به عرصه شکست‌های بزرگ امریکای جنایتکار شده است. این‌ها تنها بخشی از شجره طیبه شهداست. البته این پایان کار نیست، در میانه راه هستیم.
وی افزود: پیام شهیدان، حرکت و تلاش تا تحقق تمام آرمان‌های والای انقلاب است. آرام نگرفتن تا کوبیدن سر خصم به سنگ؛ به خواست خدا.

فرمانده ارتش به راهبرد مداخله امریکا در منطقه از راه دور اشاره کرد و افزود: برخی کشور‌ها با دولت‌های قرون وسطایی خود و رفتار مولد خشونت و جنگ در یمن، همچنین حمایت از تروریست‌ها در منطقه، از یک سو به دنبال انحراف مردم منطقه از مشروعیت خود هستند و از طرفی رؤیا‌های جاه‌طلبانه صدامک‌ها را دنبال می‌کنند. سرلشکر موسوی ادامه داد: رژیم نجس و نامشروع صهیونیستی که حیات پلید آن با شرارت همراه بوده و با جنگ‌افروزی به دنبال تثبیت موقعیت خود بوده، با شرارت در سوریه تلاش می‌کند روند اضمحلال محتوم خود را کند کند. همچنین با عادی‌سازی روابط با اعراب مرتجع، قصد دارند تهدیدات علیه ایران را افزایش دهند.

وی سازمان‌های تروریستی را یکی دیگر از بازیگران منطقه و سرعت‌گیر‌های مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد: فتنه‌انگیزی همه این گروه‌ها با هدایت امریکاست. بر ماست که با هوشیاری راهبردی، روز به روز بر توانمندی دفاعی بیفزاییم تا راه نیمه‌تمام شهدا را طی کنیم تا فردای قیامت در پیشگاه شهدا روسفید باشیم. فرمانده ارتش ادامه داد: به خواست خدا و برکت خون شهدا، دشمنان ضعیف‌تر از هر زمانی هستند. امریکای ترامپ ضمن انزوای بین‌المللی، تمام دستاورد‌های دروغین دموکراتیک را نابود کرده است. سرلشکر موسوی با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی از عدم کارایی گنبد پنبه‌ای، سرخورده است، تصریح کرد: حرکت ما برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظّم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی هر روز شتاب بیشتری می‌گیرد.

همچنین فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری‌های اخیر در نوار غزه و مجبور شدن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس گفت: این پیروزی ورقی جدید از پیروزی‌های مقا‌ومت در مقابل رژیم صهیونیستی است تا روزی برسد که دیگر این رژیم از دیدن آن روز عاجز شود.

رژیم‌صهیونیستی توان تأمین امنیت شهرک‌نشینان را هم ندارد

سرلشکر صفوی در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم با اشاره به درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفت: سخن گفتن درباره پیروزی‌های اخیر فلسطینیان زودهنگام است و باید با تأمل و با صبوری بیشتر درباره آن قضاوت کرد، اما آنچه مسلّم است این که موازنه قدرت به نفع فلسطینیان تغییر یافته و فلسطینیان در این زمینه برتری به دست آورده‌اند.

وی افزود: رژیم‌صهیونیستی وعده امنیت و رفاه به شهرک‌نشینان داده بود، اما آن‌ها اکنون نمی‌توانند امنیت ساکنان فلسطین اشغالی را تأمین کنند. صد‌ها موشک مقاومت اسلامی یک تهدید بزرگ برای رژیم‌صهیونیستی است. وی افزود: استعفای لیبرمن هم که معتقد بود هیچ عربی نباید در زمین‌های اشغالی حضور داشته باشد، نشانه‌ای از شکست رژیم‌صهیونیستی است.
سرلشکر صفوی تأکید کرد: جبهه مقاومت اسلامی از لبنان، سوریه، عراق و یمن گرفته تا فلسطین اشغالی گسترش یافته است. اکنون فلسطین یک قدرت بازدارندگی داشته و توازن قدرت را به دست آورده است. امیدوارم تا ۲۵ سال آینده رژیم صهیونیستی از منطقه محو شود.

قدرت ایران را از زبان ترامپ بشنوید

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: مردم در محاصره کامل نوار غزه قدرتی را خلق کردند که ظرف ۴۸ ساعت رژیم صهیونیستی دست به دامن کشور‌های دیگر شده که بتواند آتش‌بس را برقرار کند و این یعنی شکست را پذیرفته است. وی افزود: فلسطینی‌ها ظرف این ۴۸ ساعت در محاصره کامل کاری کردند که ارتش رژیم صهیونیستی که خود را چهارمین ارتش بزرگ دنیا می‌داند، دست‌هایش را بالا گرفت و حالا شما از این معیار می‌توانید به قدرت دفاعی ایران پی ببرید.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه سعودی‌ها سومین بودجه جهان را در اختیار دارند، گفت: با این حال ترامپ می‌گوید اگر دست‌مان را از پشت شما برداریم، شما ظرف سه هفته از بین می‌روید. سردار حاجی‌زاده درباره قدرت بازدارندگی ایران، تصریح کرد: قدرت ما را از زبان دیگران بشنوید. همین که ترامپ درباره قدرت ایران حرف می‌زند و قدرت ما را به رُخ عرب‌های منطقه می‌کشد، بدانید ایران قدرتمند است، وقتی ایران از فاصله ۵۷۰ کیلومتری دشمنان و تروریست‌ها را در یک ساختمان از بین می‌برد، نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی بسیار بالای ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار