کد خبر: 934632
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و اهالی فرهنگ و هنر
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیران فرهنگی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر عصر روز جمعه ۲۵ آبان ماه در سینما فلسطین افتتاح شد.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی چهل وهشتمین جشنواره بین الملی فیلم رشد، این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.
در ابتدای مراسم، وحید نیکخواه آزاد دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ضمن خوش آمد گویی به حاضران عنوان کرد: این یک آیین رسمی برای افتتاحیه یک جشنواره نیست و یک گردهمایی دوستانه است که بسیار مختصر برگزار خواهد شد.
دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به حضور چهره‌های شاخصی از مسئولان آموزش و پرورش و همچنین سینما در این مراسم اشاره و اظهار داشت: انجام هرکار مثل پازلی می‌ماند، که قطعه‌های مختلف دارد.
وی ادامه داد: من می‌خواهم قطعه‌های این پازل را به شما معرفی کنم که بدون همکاری آن‌ها انجام این جشنواره امکان پذیر نبود.
دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در ادامه با معرفی حیدر تورانی (معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش)؛ محمد ناصری (رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش) سید سعید بدیعی (دبیر پیشین جشنواره بین المللی فیلم رشد) از داوران خارجی جشنواره برای حضور، دعوت کرد.
استفان مازوویچ از صربستان، گانگ لیان فنگ از چین، الیف ارگزن از ترکیه و ماتیا میلیچ از کروواسی داوران خارجی حاضر در این مراسم بودند که در گفت: وگو با حاضران از اینکه در ایران حضور دارند ابراز خرسندی کردند.
همچنین علیرضا رضاداد و علیرضا شجاع نوری نیز در ادامه به جمع داوران خارجی جشنواره پیوستند.
در ادامه این مراسم صمیمانه که در فضای باز سینما فلسطین برگزار می‌شد؛ نیکخواه آزاد، سوت لانا پاگاسی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اوکراین را به جمع معرفی کرد.
دبیر جشنواره چهل و هشتم فیلم رشد با بیان این مطلب که پاگاسی و همسرش با هزینه خودشان و برای برگزاری کارگاه آموزشی در ایران حاضر شده‌اند، گفت: متاسفانه فضایی از ایران برای آن‌ها ترسیم شده بود که برای رفت و امد در ایران برقع تهیه کرده بودند، اما با حضور در تهران و در جمع جشنواره فیلم رشد به نگاهی دیگر از کشور ما رسیدند.
در ادامه این زوج اوکراینی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در این جشنواره اعلام کردند که دو کارگاه موفق فیلمسازی برای نوجوانان ایرانی داشته‌اند و امیدوارند این همکاری با ایران ادامه پیدا کند.
در این مراسم گروه موسیقی فولکلور و همچنین گروه موسیقی زنگوله به سرپرستی سجاد تنها به اجرای قطعاتی پرداختند که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.
این مراسم با نمایش فیلم کودک خاموش برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه اسکار در سال ۲۰۱۸ و فیلم سینمایی اتاق تاریک ساخته روح الله حجازی با استقبال پرشور مخاطبان پایان یافت.
دراین مراسم حیدر تورانی (معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش)؛ محمد ناصری (رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش) سید سعید بدیعی (دبیر پیشین جشنواره بین المللی فیلم رشد)؛ علیرضا تابش (مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی)؛ حبیب ایل بیگی (قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی)؛ حسن آقا کریمی (تهیه کننده و کارگردان)؛ مهدی یزدانی (رییس موسسه رسانه‌های تصویری)؛ جمعی از مسئولین داخلی و مهمانان خارجی برگزار شد.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی - آموزشی و تربیتی رشد از امشب ۲۵ آبان در سینما فلسطین آغاز و تا ۲ آذر ماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار