کد خبر: 934758
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
پس از شکست سنگین صهیونیست‌ها رهبران حماس با اعتماد به نفس بیشتری از لزوم مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی حرف می‌زنند و با رد پیشنهاد‌های بعضی کشور‌های عربی و تلاش آن‌ها برای عادی‌سازی روابط تل‌آویو خاطرنشان کردند موشک‌های‌مان را با پول و غذا عوض نمی‌کنیم.
پس از شکست سنگین صهیونیست‌ها رهبران حماس با اعتماد به نفس بیشتری از لزوم مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی حرف می‌زنند و با رد پیشنهاد‌های بعضی کشور‌های عربی و تلاش آن‌ها برای عادی‌سازی روابط تل‌آویو خاطرنشان کردند موشک‌های‌مان را با پول و غذا عوض نمی‌کنیم.
«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اواخر روز جمعه در مراسم یادبود شهدای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در خان‌یونس حاضر شد و یک کُلت مجهز به صداخفه‌کن که هفته گذشته از کماندو‌های رژیم صهیونیستی در خان‌یونس به غنیمت گرفته شده بود، به دست داشت.
بر اساس گزارش «فلسطین الان»، السنوار سه پیام از محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام که در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود، نقل کرد؛ الضیف به اهالی خان‌یونس درود و سلام فرستاد، دوم اینکه گفت: هر اتفاق جدیدی که در هر روز رخ می‌دهد بر یقین ما مبنی بر نزدیکی بیشتر به وعده آخرت و از بین رفتن این رژیم اشغالگر می‌افزاید، سوم اینکه اگر رژیم اشغالگر بر حملات خود بیفزاید ما نیز آن را تشدید می‌کنیم و اولین موشکی که تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد، رژیم اشغالگر را غافلگیر خواهد کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: موشک‌های مقاومت امروز دقیق‌تر و ویرانگرتر شده و بر تعداد آن‌ها نیز افزوده شده است. دشمن و سران رژیم اشغالگر چه گمانی می‌کنند زمانی که اجازه ورود کمی سوخت و نیز ورود کمک مالی قطر به نوار غزه را می‌دهند؛ آیا گمان می‌کنند ما خون را با سوخت و دلار می‌فروشیم؟ کسی که گمان می‌کند ما خون شهدا را با سوخت و حقوق کارمندان و نیز کمک مالی به نیازمندان می‌فروشیم، ناامید می‌شود همانطور که اکنون این اتفاق افتاده است.
این اظهارات رهبران حماس پس از آن مطرح می‌شود که تلاش‌های نظامی اسرائیل نه تنها در غزه شکست خورد بلکه منجر به سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو شد؛ مسئله‌ای که ناظران آن را پیروزی بزرگ برای حماس و شکست سنگین برای اسرائیل توصیف کردند.
در پی درگیری میان نیرو‌های گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و کماندو‌های مذکور هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی برای نجات جان کماندو‌های خود از معرکه، نیروی هوایی خود را فرستاد تا با بمباران غزه، پوشش لازم را برای فرار آن‌ها فراهم کنند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاوز صهیونیست‌ها ده‌ها موشک به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد. تبادل آتش میان طرفین تا روز سه شنبه (۲۲ آبان) نیز ادامه پیدا کرد و سرانجام با وساطت مصر و برخی طرف‌های دیگر آتش‌بس برقرار شد. السنوار افزود که گردان‌های القسام تصاویری از عملیات خان‌یونس و افسری اسرائیلی که در این عملیات کشته شد، در اختیار دارد. السنوار به اقدام هماهنگ اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت برای مقابله با تجاوز هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم پرداخت و گفت: برای اولین بار در تاریخ مبارزه ملت فلسطین ۱۳ گروه مسلح در یک اتاق مشترک با یکدیگر کار کردند. این رهبر ارشد حماس در ادامه بعضی کشور‌های عربی را مورد انتقاد قرار داد که بر فلسطینی‌ها فشار می‌آورند در مقابل پول و غذا دست از مقاومت بردارند.
وی گفت: تصمیم گرفتیم محاصره در غزه چه با تفاهمات و میانجیگری یا با راهپیمایی‌های بازگشت شکسته شود، اما به احدی اجازه نمی‌دهیم بر سر موشک‌ها و تونل‌های ما در مقابل شیر خشک، غذا و درمان چانه‌زنی کند. این عضو حماس به برخی کشور‌های عربی که به سمت عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پیش رفته‌اند، پرداخت و خطاب به آن‌ها گفت: کاخ‌های‌تان را برای آن‌ها باز کنید، اما از ما در غزه چیزی جز مرگ نخواهند دید، تکیه شما بر رژیم اشغالگر برای حفظ عرش‌های‌تان، محکوم به شکست است و هر کسی بخواهد عرشش را حفظ کند باید ملتش را برای یاری مسئله امت متحد کند. به نظر می‌رسد اشاره السنوار به میزبانی عمان از بنیامین نتانیاهو است که دو هفته قبل صورت گرفت. رهبران حماس در همان موقع هم موضع تندی علیه این اقدام مسقط اتخاذ کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار