کد خبر: 934762
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
در مراسم گرامیداشت مرحوم علامه قاضی مطرح شد
در مراسم گرامیداشت مرحوم علامه قاضی باشعار الگوی جوان امروزی، ابعاد روحی و علمی این عارف بزرگ جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.
فرزین ماندگار
در مراسم گرامیداشت مرحوم علامه قاضی باشعار الگوی جوان امروزی، ابعاد روحی و علمی این عارف بزرگ جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش «جوان» بزرگداشت مقام علامه سید علی قاضی در میان خیل زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و همچنین اهالی فرهنگ و رسانه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، علامه قاضی را از نوادر و شاگردان ایشان را از استوانه‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و یکی از خلأ‌های امروز را عدم فعالیت حوزه‌های علمیه در حوزه پاسخگویی به شبهات به لحاظ مباحث عقلی عنوان کرد.
در این مراسم میهمانان بسیاری گرد هم آمده بودند. ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» از مدعوینی بود که به کارگیری زبان امروزی را لازمه معرفی الگوهایی، چون آیت الله قاضی برای نزدیک شدن نسل جوان عنوان کرد و محمد زاده مدیر شبکه قرآن برجسته‌سازی و الگوسازی از شخصیت هایی، چون آیت‌الله قاضی را برای نسل جوان از وظایف رسانه ذکر کرد. او معتقد بود که در صنعت فیلمسازی دنیا قهرمان‌سازی بدون هیچ پشتوانه واقعی و تاریخی در حال انجام است و این در حالی است که در ایران با وجود داشتن شخصیت‌های برجسته و تاریخی از داشتن چنین فیلم‌های فاخری تقریبا بی‌بهره‌ایم. محمد شجاعی مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی (عج) از دیگر میهمانان این جلسه معتقد بود: «ایمان هر فرد را می‌توان از میزان شادی و آرامش او سنجید و از طریق هنر می‌توان برنامه‌های اثرگذار زیادی تولید کرد و با ترویج شادی از آسیب‌های اجتماعی کاست.» امیرحسین بانکی پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جوان امروزی را تشنه مباحث توحیدی عنوان کرد که مشی توحیدی علامه قاضی می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای نسل جوان امروز در راستای رفع این عطش عمل کند و حجت الاسلام عبدالحمید واسطی پژوهشگر حوزه علوم و حدیث نیز که به تبیین رابطه عرفان و تمدن پرداخت، حرکت به سوی حقیقت را با شناخت شاخصه اصلی عرفان که وجود خداست قابل حصول ذکر کرد.
مراسم گرامیداشت علامه قاضی با تقدیر از پدر شهید احمدی‌روشن و معرفی سایت آیت‌الله قاضی ادامه یافت. ازدحام مشتاقان عرفان و علاقه‌مندان به سیر و سلوک مرحوم علامه قاضی با نشستن بسیاری از مخاطبان روی زمین و ایستادن گروهی در انتهای سالن محل برگزاری حاکی از خلأ معرفی الگو‌های تطبیقی جوان امروزی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار