کد خبر: 934764
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:
کم‌لطفی به ساخت فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس بر گردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید جوابگوی بی‌توجهی به تاریخ مقاومت ایران باشد.
کم‌لطفی به ساخت فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس بر گردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید جوابگوی بی‌توجهی به تاریخ مقاومت ایران باشد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سینمای دفاع مقدس را عاملی برای موفقیت فعالیت‌های دوره‌ای فرهنگی در عرصه جهانی اعلام کرد و گفت: یکی از قله‌های موفقیت ما در انتقال رشادت‌ها و پیروزی بزرگمردان این مرز و بوم، سینمای مقاومت است چراکه نمایی از واقعیت‌ها را به نمایش گذاشته و حماسه‌ای بزرگ را به جهانیان معرفی می‌کند. وی افزود: سوژه پردازی و اسطوره‌سازی در سینمای مقاومت به منظور معرفی تاریخ سرشار کشورمان و تقویت بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی به نسل‌های بعد، حائز اهمیت است. بر این اساس لازم می‌دانیم هنرمندان و فیلمسازان این عرصه را تقویت کرده و با تولید فیلم‌های شاخص، بنیان‌های فرهنگ مقاومت را محکم سازند. آزادی خواه خاطر نشان کرد: جداسازی سینمای دفاع مقدس و مقاومت از سینمای حرفه‌ای صرفاً به منظور محتواسازی بوده و اهداف دیگری را در پی نداشته است. با اختصاص فضایی مجزا به سینمای مقاومت انتظار می‌رود تولید فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت با رویکرد‌های بهتری انجام شود، اما متأسفانه در این بخش با کم لطفی مسئولان شاهد پیشرفت چشمگیری نبوده‌ایم. وی عنوان کرد: اهمیت تاریخ مقاومت در ایران و تعدد موضوعات در این ژانر، محدود به جشنواره خاصی نمی‌شود و این قابلیت در جشنواره‌هایی نظیر فیلم فجر نیز وجود دارد، بنابراین اختصاص تنها یک جشنواره به فیلم‌های مقاومت منطقی نبوده و در شرایط اختصاص بودجه به بخش فرهنگ، باید به این ژانر توجه ویژه‌ای شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار