کد خبر: 934967
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
وزیر انرژی روسیه گفت که این کشور تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران توسط آمریکا را به‌رسمیت نمی‌شناسد و به‌دنبال مکانیزمی برای تجارت با ایران بر اساس ارزهای ملی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پرس‌تی‌وی، روسیه اعلام کرد برای ادامه همکاری‌های دوجانبه با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، احتمالاً در معامله‌ها از ارز داخلی استفاده می‌کند.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت مسکو این طرح را اجرایی می‌کند چون تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به‌رسمیت نمی‌شناسد.
«ما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که به‌صورت یکجانبه و بدون تأیید شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده، به‌رسمیت نمی‌شناسیم. ما به‌دنبال مکانیزمی برای همکاری هستیم که یکی از آنها معامله با ارزهای ملی است».
او تأکید کرد که پرداخت ارز ملی به ایران باعث می‌شود مسکو بتواند با تهران همکاری کند.
نواک اظهار داشت: «این اولین بار نیست که آمریکا ایران را تحریم کرده است. تا سال 2015 که تحریم‌های ایران برداشته شد، ما با ایران هم تجارت داشتیم و هم همکاری‌های اقتصادی».
در ماه‌های گذشته روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا بارها احتمال جایگزینی دلار آمریکا را با سایر ارزها در معامله‌هایش با دنیای خارج اعلام کرده است.
در ماه اوت آنتن سیلوانف وزیر دارایی روسیه گفت که این کشور در معاملات نفتی از دلار آمریکا استفاده نمی‌کند.
وی ادامه داد: «غیرممکن نیست. ما به‌طرز قابل توجهی سرمایه گذاری‌هایمان را در دارایی‌های آمریکا کاهش داده‌ایم. در واقع دلار که آن را یک ارز جهانی می‌دانند، ابزاری پرخطر برای پرداخت‌هاست».
نواک هم در همین زمینه بارها گفته بود مسکو در حال بررسی احتمال انجام معاملات نفتی با ارز داخلی است، مخصوصاً با ایران و ترکیه.
«همه موافقند که باید به‌سمت استفاده از ارزهای داخلی برای پرداخت‌ها پیش برویم. این کار لازم است و آرزوی طرفهای معامله نیز می‌باشد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار