کد خبر: 935012
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: در هر زمینه آموزشی استفاده از ابزار‌های هنری قطعا تاثیرگذار است چرا که در توسعه و سرعت و روند آموزش هنر می‌تواند نقش ویژه‌ای را ایفا کند.
جوان آنلاين: علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد، با طرح این پرسش که آیا واقعا فیلم‌های آموزشی امروز در سطحی هستند که بتوانند مخاطب خود را اقنا کنند، افزود: در تولید محتوا و این بخش نیاز به کار فراوان و تلاش داریم که به نظر من خیلی عقب هستیم. اصلا ضرورت کار‌های فرهنگی و هنری را تاکید می‌کنم. مشکل ما بیشتر در بخش تولید محتوا است و ما در کیفیت عقب هستیم.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ابزار هنری صرفا فیلم نیست و در گذشته هم یکجانبه به هنر در بعضی از عرصه‌ها نگاه کردیم این به نظر من اشتباه بوده است.
سلیمی گفت: به عنوان نمونه در گذشته هنرخطاطی در مدارس آموزش داده می‌شد چرا امروز این هنر به حاشیه رفته و آموزش داده نمی‌شود و در این زمینه حساس نیست.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این نشان می‌دهد که متاسفانه ما از هنر‌های اصیل خود فاصله می‌گیریم و فرهنگ غربی آرام آرام بر تصمیمات ما سایه انداخته است. بر کیفیت و رفتار‌های ما اثر گذاشته شده است و حتی جهت دهی‌ها و رویکرد‌های ما را دچار تغییر نگرش کرده است.
وی تاکید کرد: شعر آن هم شعر اصیل که سوال این است که امروز چه مقدار در این زمینه که هنری اصیل است و بخشی از ذات و هویت ایرانی است، سعدی و حافظ و فردوسی را کسی نمی‌تواند منکر شود چرا در این بخش کم کار شدیم و البته شاید مقداری در کتاب‌های درسی است، ولی کافی نیست.
سلیمی گفت: ما در مدارس چند ساعت وقت آزاد برای شعر آزاد داریم که بتوانند دانش آموزان شعر بگویند و معلم در این زمینه مسلط باشد بنابراین می‌بینیم که خطاطی و شعر در مدارس کنار رفته است.
وی با تاکید بر اینکه در علوم انسانی و اسلامی و در بخش قرائت قرآن همه این‌ها هنر است این‌ها کنار گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: قبلا در مدارس تاتر خیلی فعال بود امروز حقیقتا بخش تاتر مانند سابق فعال نیست.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: نشریه‌های دیواری که دانش آموزان تهیه می‌کردند نمی‌گم وجود ندارد، ولی نسبت به قبل کمرنگ شده است. یعنی این گونه کار‌ها است که قدرت ابتکار و ابداع و خلاقیت را در جوان و کودک بیدار می‌کند و آن‌ها را اجتماعی می‌کند و همین کار‌ها است که باعث کادرسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه افراد برجسته از اینجا‌ها خود را آرام آرام نشان می‌دهند و استعدا‌های آن‌ها شکفته می‌شود، گفت: بنابراین بحث اول ما این شد که به ضرورت چنین جشنواره‌هایی اعتقاد داریم و دوم این که آیا این را باید منحصر کنیم در یک موضوع که این قطعا جفای به هنر است چرا که موضوعات متفاوت است.
وی یادآور شد: آیا ما در این زمینه‌ها زیرساخت داریم که مشخصا نه نداریم. یکی از مهمترین زیرساخت‌ها منابع انسانی است یعنی به اندازه کافی در همه مدارس معلم داریم که بتواند در عرصه‌های مختلف راهنمای بچه‌ها باشد و از آن‌ها دستگیری کند که قطعا در این بخش ضعف داریم.
سلیمی خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه می‌تواند قانون گذاری کند یعنی اگر نیاز به قانون گذاری باشد اعتقاد ما این است که این‌ها مسایل اجرایی است و هنر مدیر است اگر واقعا آموزش و پرورش اعتقاد دارد که در این زمینه‌ها نیاز به قانون دارد ما کمک می‌کنیم، اما به نظر من قانون نیاز ندارد چرا که وقتی ما معاونت پرورش را احیا کردیم دست آموزش و پرورش را در این زمینه کاملا باز کردیم و معاونت پرورشی هم احیا شده است و به نظر من مشکلی برای اجرا نیست در واقع ما در بخش ریل گذاری مشکلی نداریم ما مشکل اجرا داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار