کد خبر: 935047
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
وزارت بهداشت ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه آزاد را افزایش داد
در نتیجه تمهیدات ایجاد شده در دانشگاه آزاد درصد محدودی از دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هنوز باقی مانده که احتمالاً در پذیرش‌های بعدی وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ابراهیم مشیریان
در نتیجه تمهیدات ایجاد شده در دانشگاه آزاد درصد محدودی از دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هنوز باقی مانده که احتمالاً در پذیرش‌های بعدی وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به طور کلی اکثر دانشجویان بلاتکلیف ثبت نام کردند و در حال حاضر سر کلاس‌های درس نشسته و تحصیل خود را در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی آغاز کردند.

در همین راستا معاون آموزشی دانشگاه آزاد از تعیین تکلیف وضعیت اغلب دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از این دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند که وضعیت این دانشجویان نیز در نیمسال دوم تحصیلی روشن خواهد شد.

غالب دانشجویان ثبت نام کردند

دکتر علیرضا رهایی، ضمن اعلام این مطلب به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بلاتکلیف رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد پرداخت و افزود: خوشبختانه با ظرفیت خوبی که برای رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه باز شد و همچنین اضافه ظرفیتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد در خصوص رشته‌های پزشکی اختصاص داد، غالب دانشجویانی که متقاضی ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بودند ثبت نام کردند.

دکتر رهایی همچنین ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد برای سال جاری را ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد حدود ۳ هزار ظرفیت باز برای پذیرش در این رشته‌ها در اختیار داشت، اما مجدداً وزارت بهداشت حدود ۵۰۰ ظرفیت دیگر نیز به ظرفیت‌های موجود اضافه کرد و تقریباً مشکل اغلب دانشجویان رفع شد.

بسیاری از مسئولان برکنار شدند

پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی در مهرماه سال جاری مجوز پذیرش در برخی رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی را نداشتند و این امر مشکلاتی را برای متقاضیان ورود به این رشته‌ها ایجاد کرد. دانشگاه آزاد هم مدعی است این مشکل با همکاری وزارت بهداشت حل شد و آن پنج واحد دانشگاهی توانستند مجوز پذیرش در رشته‌هایی نظیر داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی را اخذ کنند و تقریباً دانشجویان متقاضی در همه رشته‌ها به تناسب ظرفیت‌های موجود پذیرش شدند.

در پی تخلف برخی واحد‌های دانشگاهی برای پذیرش بیش از ظرفیت دانشجو بسیاری از مسئولان این واحد‌ها از سمت خود برکنار و افراد جدیدی جایگزین آن‌ها شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر