کد خبر: 935062
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
حسن رشوند
هفته وحدت فرصتى براى طرح یکى از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‏هاى امروز جهان اسلام است.
وحدت و جلوگیرى از درگیرى‏هاى درونى از نیازهاى اصلى و همیشگى جامعه اسلامى بوده است که اکنون به‏واسطه‏ شرایط خاص جهان اسلام این نیاز بیش از گذشته احساس می‌شود. زیرا اکنون در برابر وحدت، گروه‌های مختلفى در تلاش هستند به علل و بهانه‏هاى متفاوت، وحدت را خدشه‌دار کرده و مسلمین را علیه یکدیگر قرار دهند. متأسفانه در حال حاضر نقشه‏هاى دشمن در ایجاد جنگ و درگیرى در میان مسلمانان به دست برخى حکام مرتجع و وابسته در حال اجراست و اوضاع اسف‏بار یمن، نشانى آشکار بر این مدعاست.
نگاهى به دشمنان وحدت در میان مسلمانان نیز روشن‏کننده حقایق فراوانى است. دشمنان وحدت مشخصاً کسانى هستند که در جهت هدم اسلام و صدمه به اصل آن حرکت مى‏کنند. رژیم صهیونیستى، امریکا و انگلیس در رأس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیارى از حرکت‏هاى ضد وحدت در داخل و خارج از کشورهاى اسلامى را همین کشور‌ها رهبرى و مدیریت مى‏کنند. در دنیای اسلام، درگیری، خونریزی و جنایتی را علیه ملت‌های مسلمان نمی‌توان یافت که رد پایی از این مثلث شوم در آن دیده نشده باشد. حتى گروه‌های تروریستى مانند داعش نیز مورد حمایت همین مثلث بوده و آنچه تاکنون در کشور‌های منطقه از عراق، سوریه گرفته تا افغانستان و پاکستان و... همه و همه نشانه‌هایی از تحریک و مدیریت این گروه‌ها توسط امریکا، رژیم صهیونیستى و انگلیس علیه کشورهاى مسلمان است.
دشمنان جهان اسلام همواره بر طبل تفرقه مى‏کوبند تا از رهگذر آن، سیطره نفوذ خود در ممالک اسلامی را داشته باشند. چرا که شکل‏گیرى هر مرتبه و سطحى از وحدت در جهان اسلام، موجب تهدید منافع و خواسته‏هاى آن‌ها در جهان اسلام می‌شود و اصولاً با جلوگیرى از وحدت است که آن‌ها مى‏توانند منافع و خواسته‏هاى خود را در کشورهاى اسلامى و در منطقه دنبال کنند. تلاش این کشور‌ها در مقابله با وحدت را به‏خوبى مى‏توان از طریق رسانه‏هاى وابسته به آن‏ها در نقاط مختلف جهان اسلام مشاهده کرد. رسانه‏هاى وابسته به امریکا و انگلیس و اسرائیل تلاش مى‏کنند از هر مسئله‏اى براى ایجاد اختلاف و درگیرى و کشتار میان مسلمانان استفاده کرده و هر نقطه‏ مشترک وحدت‌آفرین در میان مسلمانان را مورد هجمه قرار دهند.
در میان دشمنان وحدت، دست‌نشاندگان و حاکمان وابسته در منطقه قرار دارند که از قدرت‌های سلطه‌گر خط مى‏گیرند چرا که وحدت اسلامى، به معنى ریشه‌کن شدن آن‌ها و از میان رفتن توان و قدرت اربابانى است که استراتژی تفرقه و اختلاف در جهان اسلام سیاست خود قرار داده‏اند. آل سعود و برخى دیگر از خاندان‏ فاسد و وابسته حاکم در منطقه، نمونه‏هایى مشخص از دشمنان وحدت هستند که خون مسلمانان در کشورهاى مختلف ازجمله یمن، سوریه و عراق از چنگال سفاک آن‌ها مى‏چکد. علت اصلى دشمنى خاندان‏ فاسد سعودی با وحدت آن است که بقاى خویش را در حمایت امریکا و انگلیس مى‏بینند و مى‏دانند که متحد شدن مسلمانان و تضعیف سلطه‏ امریکا و غرب به معنى سرنگونى آن‌ها خواهد بود.
اوج وابستگی و اتکا به دشمن و پشت کردن به آموزه‌های دین مبین اسلام را می‌توان از اظهارات تحقیرآمیز مسئولان امریکایى، به‏خصوص رئیس جمهور ایالات متحده امریکا نسبت به سعودی‌ها که به‏صراحت بیان کردند که حکومت‏هایى مانند حکومت آل سعود به زور امریکا و با حمایت امنیتى و نظامى امریکا بر سر کار هستند و اگر امریکا از آن‌ها حمایت نکند این حکومت‏ها بیش از دو هفته دوام نخواهند آورد، درک کرد.
طبیعى است که در چنین شرایطى، این حکومت‏هاى وابسته و ذلیل، تابع خواست امریکا عمل کرده و براى از میان بردن وحدت میان مسلمانان، جنگ راه انداخته و طرح عادى‏سازى رابطه با دشمن مسلمین یعنى رژیم صهیونیستى را دنبال می‌کند. ساخت صد‌ها مدرسه و تجهیز هزاران مسجد که در آن‌ها اندیشه‏هاى تکفیرى و ضد وحدت تدریس مى‏شود و مغزهاى جوانان مسلمان با افکار ضد غلط شستشو و براى گروهک‏هاى تکفیرى و ضد وحدت نیرو تربیت مى‏شود از جمله اقداماتی است که آل سعود دست‌نشانده نظام سلطه با صرف میلیارد‌ها دلار برای جنگ با تفکر وحدت‌آفرین انقلاب اسلامی هزینه می‌کند.
در میان دشمنان وحدت، کسانى هم قرار دارند که وابستگى‏هاى آن‌ها باعث شده است امروز مسلمانان این جماعت را با نام شیعه انگلیسی بشناسند. اینان در ظاهر از امریکا و انگلیس و دشمنان اسلام تبرى مى‏جویند و رسماً در جهت منافع آن‌ها شعارنمى دهند و با دستور آن‌ها به کشورهاى دیگر حمله نمى‏کنند و مثل آل سعود یمنى‏ها و سورى‏ها را کشتار نمى‏کنند، اما در عمل، نشان داده‌اند همیشه در مسیری حرکت کرده‌اند که خواست نظام سلطه بوده است و انگلستان نیز به‏عنوان مهم‌ترین مرکز تبلیغاتى و پشتیبانی این گروه‌ها نقش بازی می‌کرده است. در حالى که هر صدایى از اسلام ناب و هر شبکه‏اى که انعکاس‌دهنده حقیقت اسلام باشد، از سوى قدرت‌های رسانه‌ای دشمن که پایگاه اصلی آن‌ها در انگلیس است با شدیدترین تحریم‏ها و ممنوعیت‏ها و کارشنکنى‏ها مواجه مى‏شود، شبکه‏هاى خبرى و رسانه‏اى این جریان‏هاى انگلیسى کاملاً مورد حمایت غرب قرار دارند و آن‌ها مجوز فعالیت‏هاى گسترده خود را که ضدیت با مقوله وحدت در جهان اسلام است، از این کشورهاى غربى به‏خصوص انگلیس دریافت مى‏کنند.
نگاهى به وضعیت کنونى جهان اسلام به خوبى نشان‌دهنده آن است که وحدت به این معنى و ید واحده شدن مسلمانان علیه استکبار جهانى و دست‌نشاندگان استعمار از نیازهاى اصلى و اساسى کنونى جهان اسلام است. ازاین‏رو، هفته وحدت فرصت خوبی برای رفع ضعف‌ها و قصور‌هایی است که تاکنون در مسیر این امر مهم جهان اسلام رخ داده است تا شاید از رهگذر آن، ملت‌های مسلمان حقیقت وحدت را درک کنند و از دسیسه‌های دشمنان قسم خورده اسلام که تاکنون موجب عقب ماندگی مسلمانان نسبت به کفار شده است، آگاه شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار