کد خبر: 935079
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کام‌بک سوئیسی طومار بلژیک را پیچید
انگلیس و سوئیس نیز به جمع تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها پیوستند. در ادامه بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا سه‌شیر‌ها با گذشتن از سد کروات‌ها روند رو به رشد خود با ساوت‌گیت را حفظ کردند و سوئیسی‌ها هم در شبی باشکوه برد شیرینی را مقابل بلژیک در خانه به دست آوردند تا صعودی مقتدرانه را تجربه کنند.
شيوا نوروزی
انگلیس و سوئیس نیز به جمع تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها پیوستند. در ادامه بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا سه‌شیر‌ها با گذشتن از سد کروات‌ها روند رو به رشد خود با ساوت‌گیت را حفظ کردند و سوئیسی‌ها هم در شبی باشکوه برد شیرینی را مقابل بلژیک در خانه به دست آوردند تا صعودی مقتدرانه را تجربه کنند.

برد سوئیسی
کام‌بک شاگردان ولادیمیر پتکوویچ پیروزی بزرگی را نصیب سوئیسی‌ها کرد. تیم ملی سوئیس برای صدرنشینی در گروه دوم راهی جز شکست بلژیک نداشت. با این حال دو گل زودهنگام مهمان، سوئیس را به دردسر انداخت، اما برد ۵ بر ۲ میزبان بر بلژیک ثابت کرد روز‌های خوبی در انتظار فوتبال سوئیس است. ۹ امتیازی شدن سوئیس، پتکوویچ سرمربی این تیم را به وجد آورد: «این پیروزی خیلی شیرین است، ولی نمی‌خواهم تا آخر سال همه از ما فقط راجع به این پیروزی سؤال کنند. ما از جام جهانی به این طرف هرگز در تیم ملی شاهد فضای منفی نبوده‌ایم. جام جهانی باعث شد دنیا به قدرت تیم ملی سوئیس پی ببرد و این تیم در سطح جهانی برای خود اعتباری قابل توجه به دست آورد.» در آن سوی میدان، روبرتو مارتینس هیچ توجیهی برای عملکرد ضعیف بازیکنان بلژیک نداشت، اما مغرور شدن بازیکنانش را رد کرد: «نمی‌توانم این شکست را درک کنم و دلیلی منطقی برای آن بیاورم. بسیار ناراحت هستیم که در چنین دیداری تن به شکست دادیم، آن هم با وجود برتری که در ابتدای این بازی داشتیم. این دیدار باید به ما درس بزرگی بدهد و در بازی‌های آینده با تمرکز بالاتری پا به میدان بگذاریم. باید اشتباهات خود را بشناسیم و از تکرار آن‌ها در آینده بپرهیزیم. این را قبول ندارم که غرور باعث شکست ما شد. در کار‌های دفاعی خوب ظاهر نشدیم و سوئیس توانست روی ضدحملات ضربه سنگینی به ما بزند.»

خوش‌یمنی ومبلی
بازی در ورزشگاه ومبلی باز هم برای گرت ساوت‌گیت و بازیکنانش خوش‌یمن بود، چراکه این‌بار تیم ملی کرواسی با شکست لندن را ترک کرد. دیدار حساس انگلیس و کرواسی در حالی یک‌شنبه شب برگزار شد که پیروز این میدان به نیمه‌نهایی اروپا صعود می‌کرد. جالب اینکه سه‌شیر‌ها نیز مثل سوئیس از شکست پیروزی ساختند. برد ۲ بر یک سفیدپوشان را هفت امتیازی کرد و جواز صعودشان امضا شد. سرمربی انگلیس در پایان مسابقه با افتخار از عملکرد شاگردانش صحبت کرد: «ما انگلیس جدید نیستیم و همان انگلیس سابق هستیم. به عملکرد تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۱۸ افتخار می‌کنم. مدت‌ها بود استادیوم ومبلی را اینگونه ندیده بودم. من احساس می‌کنم که ما در نیمه اول نسبت به نیمه‌نهایی جام جهانی بیشتر تحت کنترل بودیم، اما توانستیم جریان مسابقه را باز و موقعیت‌سازی کنیم. بازیکنان انگلیس به سیستم تیم اعتقاد پیدا کرده‌اند.»
ساوت گیت همچنین هری کین، زننده گل برتری انگلیس را بهترین گلزن جهان خواند و گفت: «صادقانه بگویم که کین بهترین گلزن جهان است. او پنالتی‌زن و رهبر تیم من محسوب می‌شود. کین همیشه منتقدان خود را به سکوت واداشته و عملکرد باثباتی در تیم ملی دارد. با این حال آنچه من از بازی کین دوست دارم، این است که فقط به فکر گلزنی نیست و در کار تیمی هم بازی خوبی را به نمایش می‌گذارد.»

اعتراف تلخ
سرمربی کرواسی در اعترافی تلخ، انگلیس را مستحق برد و صعود به نیمه‌نهایی اروپا عنوان کرد. زلاتکو دالیچ با اشاره به ناتوانی بازیکنانش در حفظ نتیجه گفت: «به انگلیس برای بردی که شایسته‌اش بود و صعود به دور بعد تبریک می‌گویم. ما در نیمه دوم بهتر شدیم. ناراحت نیستم و به تیم خودم افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم انگلیس قبلاً در جام جهانی هم نشان داد که انتظارات را بالا برده است. آن‌ها واقعاً تیم جوانی هستند و بسیار سریع، مسئله‌ای که در فوتبال مدرن بسیار مهم است. فقط می‌توانم به دستاوردهایمان در سال ۲۰۱۸ افتخار کنم. ما کشور کوچکی هستیم و هنوز تجهیزات و زیرساخت‌های دسته اولی نداریم. با همه این محدودیت‌ها به نتایج بزرگی رسیده‌ایم. نایب‌قهرمان جهان شدیم و بازیکنانم باید به دستاورد‌های خودشان افتخار کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار