کد خبر: 935081
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
مرحله پنجم از طرح برخورد با سارقان در پایتخت اجرا شد
اجرای طرح‌های مستمر پلیس برای برخورد با مجرمان هنوز نتوانسته مانع از ارتکاب جرم و امن شدن پایتخت شود.
اجرای طرح‌های مستمر پلیس برای برخورد با مجرمان هنوز نتوانسته مانع از ارتکاب جرم و امن شدن پایتخت شود. این را از سابقه‌دار بودن بیشتر این مجرمان بازداشت شده می‌توان فهمید. آنگونه که سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس پایتخت روز گذشته اعلام کرد در پنجمین مرحله از طرح مبارزه با سرقت که مأموران پلیس تهران آن را اجرا کرده‌اند ۹۰‌نفر از ۱۸۴‌متهم بازداشت شده قبلاً سه‌یا شش‌بار به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بودند. متهمان بازداشت شده در جریان تحقیقات به ۳ هزار فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار رحیمی روز گذشته جزئیات بیشتری از اجرای این طرح را در اختیار خبرنگاران قرار داد. او توضیح داد: «این طرح از ابتدای هفته گذشته به اجرا درآمد و با تلاش همکاران ۱۸۴‌سارق سابقه‌دار دستگیر شدند و در تحقیقات به ۳‌هزار فقره سرقت اعتراف کردند.» سردار رحیمی ادامه داد: «۴۵‌باند که به اشکال مختلف اقدام به سرقت منازل، خودرو، موتورسیکلت و محموله می‌کردند نیز در این طرح منهدم شدند. ۹۰‌نفر از سارقان سابقه دستگیری دارند که بخش زیادی از آن‌ها بین سه تا شش‌بار در زندان بودند. حدود ۴۰‌نفر از آن‌ها برای نخستین بار بازداشت شدند.» وی در توضیح دستگیری دو باند سارقان مسلح هم گفت: «اعضای این باند پنج‌نفره دنبال سرقت از یک بانک و طلافروشی بودند که پیش از هر اقدامی بازداشت شدند.»

دستگیری باند سارقان شمال شهر
رئیس پلیس تهران با اشاره به دستگیری این باند افزود: «باند ۱۱‌نفره‌ای که در منازل شمالی تهران دست به سرقت می‌زدند و اغلب دلار، ارز و دارایی‌های باارزش را سرقت می‌کردند، بازداشت شدند که به ۱۷‌فقره سرقت منزل اعتراف کردند.» سردار رحیمی درباره بازداشت کیف‌قاپ‌های خشن که به صورت وحشیانه اقدام به زورگیری می‌کردند، گفت: «دو نفر از خانم‌هایی که توسط این کیف‌قاپ‌ها مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند به کما رفتند.»

متلاشی شدن باند ۷‌نفره کلاهبرداری
رئیس پلیس پایتخت از متلاشی شدن باند هفت‌نفره که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد و گفت: «اعضای این باند به بهانه برنده شدن در مسابقات، افراد را به پای عابربانک کشیده و کل حساب فرد را خالی می‌کردند، حتی بین مالباختگان پزشک، خلبان و مهماندار نیز وجود داشت. در میان مالباختگان مهماندار هواپیمایی بود که همه پولی که بابت ۲۵‌سال خدمت به دست آورده بود را در این کلاهبرداری‌ها از دست داده بود.»

اجرای طرح LEZ
رئیس پلیس پایتخت درباره اجرای این طرح گفت: «با توجه به مشکلاتی که برای اخذ معاینه فنی وجود داشت، چند مرحله از اجرای این طرح به تعویق افتاد، اما از سوم‌آذر به بعد دوربین‌ها اقدام به اعمال قانون می‌کنند و خودرو‌هایی که از تاریخ تولید آن‌ها چهار سال می‌گذرد باید برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند.»

دستبرد به خزانه بانک
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری اعضای باندی خبر داد که اقدام به سرقت از خزانه بانک پاسارگاد واقع در میرداماد کرده بودند. سردار رحیمی گفت: اعضای این باند پنج‌نفره بودند که سردسته باند، خزانه‌دار بانک بود که وی پس از سرقت به ارمنستان گریخت، اما با هماهنگی پلیس اینترپل در ارمنستان بازداشت و به ایران منتقل شد. سردار رحیمی گفت: بیش از ۵/۷‌میلیارد تومان از اموال سرقتی بانک از وی و اعضای باند کشف شد.
 
 
به من می‌گفتند «ممل امریکایی»
یکی از سارقان دستگیر شده مرد جوانی است که دوستانش او را به خاطر قهرمانی‌هایش در بوکس «ممل امریکایی» صدا می‌زنند. اما مرد جوان از این قهرمانی قصد داشت برای سرقت از طلافروشی و بانک‌ها در مرکز تهران استفاده‌کند که هنوز شروع به کار نکرده بود که بازداشت شدند.
‌ورزشکاری یا ورزشکار صدایت می‌کنند؟
کلی مدال و رتبه کشوری و استانی دارم. ۲۵‌سال قبل در رشته بوکس قهرمان شدم. از آنجائیکه علاقه زیادی به ممل‌امریکایی داشتم و عشق درگیری و گنده‌لاتی داشتم همه به من لقب ممل امریکایی داده بودند.
چرا به فکر سرقت مسلحانه افتادی؟
درگیری را دوست دارم به همین خاطر در درگیری‌ها مرا صدا می‌کنند تا آن‌ها را کمک کنم. این شد که با افرادی آشنا شدم که پیشنهاد سرقت مسلحانه دادند. برایم هیجان داشت به همین خاطر قبول کردم.
چرا نقشه‌تان بی‌نتیجه ماند؟
روزی که داخل قهوه‌خانه نشسته بودیم و داشتیم نقشه سرقت‌ها را مرور می‌کردیم یکی از آشنایان ما را لو داد.
 
دست شفای یک مالخر!
متهم دیگر را به خاطر خرید اموال سرقتی دستگیر کرده بودند. بعد‌ها معلوم شد او بدون تخصص بیماری‌ها را هم درمان می‌کند! اما تا به حال شاکی نداشته است. این سارق در جریان کلاهبرداری‌های زیادی هم نقش داشته و توانسته به شیوه‌های مختلف مردم را فریب داده و پول زیادی به جیب بزند. هرچند خودش ادعا می‌کند برای خیلی از جرائمی که مرتکب شده پولی دریافت نکرده است.
گویا سابقه داری، برای چه بوده است؟
جعل ویزای ایتالیا، انگلیس و فرانسه.
از کار درمان بیماری‌ها بگو.
شش‌سال قبل خواب پدرم را دیدم. بعد از آن بود که دستم شفا شد؟! افراد بیمار را شفا می‌دهم و ۱۰‌سال آدم‌ها را جوان‌می‌کنم!
در قبال این کار پول می‌گیری؟
خیر تا حالا شاکی هم ندارم.
چند تا مشتری داشتی؟
روزی ۲۰‌تا ۳۰ نفر، مشتری‌هایم مرا به دیگران معرفی می‌کردند.
 
کیف‌قاپ‌های بی‌رحم
این متهم و همدستانش نیز با ایجاد رعب و وحشت به هیچ رهگذری رحم نمی‌کردند و از هر کسی در هر شرایط که بود کیف‌قاپی می‌کردند. او باعث شده بود دو زن راهی بیمارستان شوند.
۱۰۰ مورد سرقت داری. همه آن‌ها مربوط به تهران است؟
بله، همه سرقت‌ها در کوچه و خیابان‌های پایتخت بود.
سابقه هم داری؟
بله. به خاطر اذیت و آزار پسر بچه بازداشت شدم و بعد از سه‌سال حبس، خانواده آن پسر بچه با گرفتن پول رضایت دادند و آزاد شدم.
از صدمه به آن دو زن بگو.
خب وقتی در خیابان سوژه مناسب می‌دیدم به شرایط او توجهی نمی‌کردیم همه فکرمان زدن کیف بود. یکی از آن‌ها بچه بغل بود که وقتی کیفش را قاپیدیم از ترس روی زمین افتاد. بعد‌ها فهمیدم در بیمارستان بستری شده‌است.
آیا ناراحت نشدی؟
(سکوت متهم)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار