کد خبر: 935084
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
نداشتن مهارت کنترل خشم یکی از آسیب‌هایی است که منجر به بروز بسیاری از اعمال مجرمانه می‌شود.
نداشتن مهارت کنترل خشم یکی از آسیب‌هایی است که منجر به بروز بسیاری از اعمال مجرمانه می‌شود. بی‌توجهی مدارس و کانون‌های خانواده به این موضوع مهم سبب می‌شود که افراد در زندگی‌های مشترک هم نتوانند خشم خود را کنترل کنند و دست به کار‌هایی بزنند که هرگز قابل جبران نباشد. در پرونده‌ای که روز گذشته در دادگاه کیفری‌یک استان تهران بررسی شد داماد خانواده برادر همسرش را به خاطر رفتاری کودکانه به قتل رسانده بود که حالا با رضایت اولیای‌دم از مرگ فاصله گرفته است.
به گزارش خبرنگار ما، سیزدهم دی سال‌۹۴ مأموران کلانتری ابوسعید از قتل پسر ۱۹‌ساله به نام مجید در منزل خواهرش باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول در جریان درگیری با ضربه چاقو از سوی شوهر خواهرش به قتل رسیده است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل قتل که در محل حضور داشت بازداشت شد. او با اقرار به جرمش در خصوص انگیزه قتل گفت: «مجید به حرفم گوش نکرد او را به خاطر بیماری نوزادم کشتم.» متهم در شرح ماجرا گفت: «روز حادثه من و همسرم در خانه بودیم و قرار بود برادر همسرم از شهرستان به خانه ما بیاید. نزدیک ظهر مجید آمد و بعد از کمی استراحت همسرم برای خرید از خانه بیرون رفت. من ماندم و مجید. بعد از رفتن همسرم، مقتول به اتاق خواب رفت و از ادکلن‌هایی که همسرم روی میز آرایشش چیده بود به خودش زد. از آنجائیکه فرزندم چند ماه بیشتر نداشت و بیماری تنگی نفس داشت از او خواستم ادامه ندهد، اما او بی‌تفاوت به کارش ادامه داد.» متهم در خصوص قتل گفت: «لحظاتی گذشت و دوباره به مقتول تذکر دادم، اما او اصرار داشت که ادکلن‌ها را روی لباسش امتحان کند همین شد که عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری ناخواسته دست به چاقو شدم و یک ضربه به قفسه سینه‌اش زدم. باور کنید قصد کشتن نداشتم.»
با اقرار‌های متهم و بازسازی صحنه جرم پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه محاکمه متهم بنا به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. این حکم در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تأیید شد و در آستانه اجرا قرار داشت که اولیای‌دم به خاطر نوه‌شان –‌فرزند متهم‌– با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان دیه اعلام گذشت کردند. به این ترتیب متهم روز گذشته بار دیگر از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و در آخرین دفاعش گفت: «کارگر چاپخانه بودم و در این سال‌ها بیکار شدم. این چند سال حبس مرا به انداز کافی تنبیه کرد و حالا به خاطر اشتباهی که کردم پشیمانم. از اولیای‌دم که فرصت زندگی دوباره به من بخشیدند، ممنونم و از همسرم نیز که در این سال‌ها مرا ترک نکرد، تشکر می‌کنم. از دادگاه می‌خواهم هرچه زودتر مرا آزاد کنند تا این سال‌ها را برای خانواده‌ام جبران کنم.» در پایان هیئت قضایی متهم را با احتساب روز‌های بازداشت به سه سال حبس محکوم کرد. به این ترتیب متهم به زودی آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار