کد خبر: 935143
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
پس از معاف شدن از تحریم های آمریکا صورت میگیرد
پالایشگاه های ژاپنی و کره ای پس از معاف شدن از تحریم های آمریکا به دنبال از سرگیری خرید نفت از ایران از ماه ژانویه هستند.

جوان آنلاین: منابع آگاه گفتند، پالایشگاه های ژاپنی و کره ای پس از معاف شدن از تحریم های آمریکا به دنبال از سرگیری خرید نفت از ایران از ماه ژانویه هستند.

افزایش غیرمنتظره صادرات نفت ایران به دلیل معافیت های اعطایی دولت ترامپ موجب شده تا قیمت نفت خام و میعانات خاورمیانه به پایین ترین رقم خود در طی بیش از یک سال گذشته برسد.

آمریکا در ماه نوامبر معافیت هایی را به 8 کشور مشتری نفت ایران اعطا کرد و به آنها اجازه داد تا برای 180 روز خرید نفت از ایران را ادامه دهند. کره جنوبی و ژاپن جزء 8 کشوری هستند که از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شده اند.

منابع صنعتی گفتند، پالایشگاه های کره ای قرار است تا پایان امسال خرید نفت از ایران را در حد صفر نگه دارند، اما احتمالا از اواخر ژانویه سال آینده یا اوایل ماه فوری خرید را از سر خواهند گرفت. مشتریان کره ای هم اکنون مشغول مذاکره با ایران برای امضای قراردادهای جدید هستند. یک منبع مطلع در این باره گفت: «آنها به دنبال بهترین قیمت هستند و دارند با ایران مذاکره می کنند.»

این منابع افزودند، ظرفیت اکثر تانکرها تا ماه دسامبر پر است، بنابراین کره جنوبی در زودترین زمان ممکن می تواند در ماه ژانویه به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

شرکت فوجی اویل، یکی از مشتریان ژاپنی نفت ایران هم قصد دارد خرید نفت از ایران را از ماه ژانویه از سر بگیرد. این شرکت همچنین به دنبال خرید میعانات از ایران است.

مدیر ارشد شرکت فوجی اویل هفته گذشته گفته بود، این شرکت در حال بررسی این مسئله است که آیا قرارداد جدیدی برای خرید نفت از ایران منعقد کند یا نه. وی اضافه کرده بود که نفت ایران نسبت به سایر نفت های مشابه قیمت بهتری دارد.

شرکت جی ایکس تی جی هولدینگ، بزرگترین پالایشگاه نفتی ژاپن هم اوایل ماه جاری گفته بود، ممکن است از ماه دسامبر خرید نفت از ایران را از سر بگیرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار