کد خبر: 935215
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کدخدایی در «بدون توقف» مطرح کرد:
کارشناس برنامه بدون توقف گفت: با وجود سازوکارهای اجرایی و نظارتی دقیق و قانونمند امکان هیچ‌گونه تقلبی در صندوق های رأی‌گیری وجود ندارد، چراکه باید فرم‌های چندگانه‌ای از سوی مسئولان حوزه ‌های انتخاباتی مهر و امضا شود.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی برنامه تلوزیونی «بدون توقف»؛ قسمت چهل و دوم برنامه «بدون توقف» با اجرای محمدعلی شفیعی کارشناس ارشد مطالعات امریکا و با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به عنوان کارشناس، دیشب از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت و دکتر کدخدایی در این برنامه در خصوص مقوله انتخابات گفت: انتخابات یک کنش عظیم انسانی در هر کشوری است که مسائل اجتماعی و سیاسی بسیاری را با خود به همراه دارد. لذا به دلیل اهمیت خاص انتخابات، بخش‌های مختلف جامعه و دستگاه‌های گوناگون درگیر این موضوع هستند.
وی در خصوص روند اجرای انتخابات در کشور بیان کرد: فرآیند رأی‌گیری و انتخابات پس از انقلاب مفهوم پیدا کرد و بر اساس قوانین، مکانیسم‌های بسیاری برای اجرا و نظارت فرآیند انتخابات پیش‌بینی شده است. در همین راستا هیئت اجرایی انتخابات که نهادی مردمی است در بحث انتخابات نظارت دارد.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به این که انتخاب اعضای هیئت‌‌های اجرایی در سراسر کشور دارای مراحل مختلف و دقیقی است، افزود: اعضای هئيت نظارت که به طور غالب معتمدان یک محل و از اقشار مختلف مردم هستند که از طریق سلسله مراتب قانونی و معرفی شورای نگهبان انتخاب می‌شوند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: در هر حوزه انتخاباتی ۳۱ نفر از ساکنان واجد شرایط محل انتخاب می‌شوند که پس از بررسی‌های صورت گرفته، ۹نفر به‌عنوان معتمد اصلی و پنج نفر معتمد علی‌البدل برای هیئت اجرایی انتخاب می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه قانون مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات را از تبلیغ در روز انتخابات منع کرده است، عنوان کرد: در صورت انجام هر گونه تبلیغات در روز انتخابات و گزارش بازرسان و هیئت‌های نظارتی با افراد متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: در هر پایگاه انتخاباتی حداقل ۱۷ تا ۲۰ نیروی انسانی از آغاز تا پایان انتخابات حضور دارند که در اکثر مواقع شمارش آرا نیز توسط همین افراد صورت می‌گیرد. همچنین در هر پایگاه انتخاباتی هیئت‌های اجرایی و نظارتی متشکل از گرایش‌ها و پست‌های مختلفی هستند.
کدخدایی در خصوص امکان تقلب در صندوق های رأی‌گیری عنوان کرد: با وجود سازوکارهای اجرایی و نظارتی دقیق و قانونمند امکان هیچ‌گونه تقلبی در صندوق های رأی‌گیری وجود ندارد، چراکه باید فرم‌های چندگانه‌ای از سوی مسئولان حوزه ‌های انتخاباتی مهر و امضا شود.
وی درباره ملاک‌های انتخاب معتمدان برای هیئت‌های اجرایی گفت: این افراد بر اساس شاخص‌های قانونی و تعریف عرف جامعه انتخاب می‌شوند. به‌گونه‌ای که این افراد باید زندگی متعارف و عدم شهرت به کارهای خلاف را داشته باشند. شورای نگهبان در بحث تایئد صلاحیت‌ها و اعلام صحت انتخابات جانبداری را انجام نداده است و در فعالیت خود همواره مستقل عمل کرده است. همچنین اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، طبق قانون با آن برخورد شده است.
کدخدایی در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات 94 که عکسی از آیت الله جنتی در حالی که لیست اصولگرایان را در دست داشتند و مشغول رای دادن بودند در رسانه ها منتشر شد. به هر حال ایشون در حال رای دادن بودند و دوستان رسانه هم به هر طریقی به دنبال اخبار داغ هستند و به هر طریقی این عکس را از آیت الله جنتی گرفته بودند. این در واقع تخلف ایشان و تبلیغات نبود بلکه شیطنت رسانه ای دوستان بود که گلایه هم کردیم. نمی توان افراد را ملزم کرد که چه طرز فکری و عقیده ای داشته باشند.
گفتنی است برنامه ترکیبی_چالشی «بدون توقف» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
بله، حتما همین طور است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار