کد خبر: 935265
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
خیز تحریمی بروکسل با اتهام سوءقصد ایران علیه تروریست‌های اروپایی
اتحادیه اروپا نه تنها به وعده خود برای حفظ ایران در برجام از طریق مقابله با تحریم‌های امریکا عمل نکرده است، بلکه طبق سناریوی صهیونیستی که حول ادعای اقدام ایران برای ترور تروریست‌های پناه گرفته در فرانسه و دانمارک نوشته است، خود را آماده انجام تحریم‌هایی می‌کند که مطلوب امریکا است تا بار دیگر پوک بودن ژست مقاومت بروکسل در برابر واشنگتن به خاطر ایران روشن شود.
اتحادیه اروپا نه تنها به وعده خود برای حفظ ایران در برجام از طریق مقابله با تحریم‌های امریکا عمل نکرده است، بلکه طبق سناریوی صهیونیستی که حول ادعای اقدام ایران برای ترور تروریست‌های پناه گرفته در فرانسه و دانمارک نوشته است، خود را آماده انجام تحریم‌هایی می‌کند که مطلوب امریکا است تا بار دیگر پوک بودن ژست مقاومت بروکسل در برابر واشنگتن به خاطر ایران روشن شود. در این میان وزیر خارجه انگلیس که اخیراً از تهران برگشته است، سعی می‌کند چالش فعلی ایران را عدم پذیرش در جامعه جهانی به سبب دستگیری جاسوسان غربی و نه بدعهدی اروپا و امریکا در توافق هسته‌ای تعریف کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که در رابطه با ادعای اروپایی‌ها مبنی بر قصد ایران برای انجام سوءقصد در دانمارک و فرانسه، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم اقتصادی علیه اتباع ایرانی اعلام آمادگی کردند.
به گزارش ایسنا، پنج دیپلمات به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که وزیران امور خارجه فرانسه و دانمارک روز دو شنبه در نشست بروکسل همتایان اروپایی خود را در جریان طرح‌های سوءقصد در این دو کشور قرار دادند و آن‌ها نیز موافقت کردند که در پاسخ اعمال تحریم‌های هدفمند علیه اتباع ایرانی را بررسی کنند. هرچند درباره جزئیات و نام افراد اطلاعاتی منتشر نشده است.
وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در این نشست توافق کردند شهروندان ایرانی را که ادعا می‌شود در برنامه‌ریزی برای انجام ترور در دانمارک و فرانسه نقش داشته‌اند، مورد تحریم اقتصادی قرار دهند. در حقیقت، توافق کلی برای اعمال تحریم انجام گرفت و وزرا مشغول تهیه فهرستی از افراد احتمالی هستند که باید مورد تحریم قرار بگیرند.
فرانسه تاکنون نیز به بهانه قصد ایران برای انجام حمله تروریستی علیه گروهک منافقین در پاریس دو ایرانی و سرویس اطلاعات ایران را هدف تحریم قرار داده است. یکی از گزینه‌ها این است که این تحریم‌ها به سطح اتحادیه اروپا گسترش یابد.
دانمارک در اکتبر ۲۰۱۸ دولت جمهوری اسلامی ایران را به برنامه‌ریزی برای ترور اعضای گروهک الاحوازیه در خاک این کشور متهم کرد. سرویس امنیتی دانمارک در همین رابطه نیز یک تبعه ایران را دستگیر کرد. دانمارک سپس سفیر ایران در کپنهاگ را احضار کرد و همچنین سفیر خود در تهران را برای مشاوره به کشور فراخواند. هرچند براساس اعلام سفیر ایران در دانمارک خبر داد که سفیر این کشور اروپایی امروز به تهران بر می‌گردد و فعالیت خود را در سفارتخانه دانمارک درتهران بار دیگر آغاز می‌کند. به گزارش ایسنا، مرتضی مرادیان دیروز در صفحه توئیتری خود نوشت: «با دنی عنان سفیر دانمارک در تهران صحبت کوتاهی داشتم. خبر داد که فردا به تهران برمی‌گردد. اظهار امیدواری کردیم با تلاش و کوشش دو سفارت مشکلات برطرف شود.»

تهدید به جنگ جهانی برای آزادی جاسوس!
وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی در سفارت این کشور در تهران به ایران هشدار داد که اگر بخواهد از دوتابعیتی‌ها به عنوان ابزار سیاسی استفاده کند، عواقبی برای این کشور وجود خواهد داشت. به گزارش گاردین، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس که روز دوشنبه به تهران سفر کرده بود هشدار داد که خواستار آزادی نازنین زاغری (راتکلیف) شهروند دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی شد. نازنین زاغری که دو سال پیش به جرم جاسوسی بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد، در حال حاضر نیز در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به عنوان یک شهروند ایرانی است.
هانت به گاردین گفته «اگر ایران می‌خواهد در جامعه جهانی پذیرفته شود باید از زندانی کردن افرادی مثل زاغری خودداری کند.»
وی در ادامه اظهارات خود به گاردین با لحنی آمیخته به غرور استعمارگری گفت: «اگر ایران بخواهد از شهروندان دوتابعیتی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند، در این صورت تبعاتی برای ایران وجود خواهد داشت. ما اجازه نمی‌دهیم که قسر در بروند. آن‌ها باید بفهمند که این وضعیت پایدار نیست.» وی در ادامه به موضوع تحریم‌های امریکا اشاره کرد و گفت: منطقه مانند انبار باروت است. ما موضوع تحریم‌ها را داریم. رقابت منطقه‌ای ایران و عربستان را داریم که بیشتر و بیشتر در حال خطرناک‌تر شدن است و منجر به جنگ نیابتی شده است. اگر این‌ها را کنار هم قرار دهیم و به خطرات منجر به جنگ جهانی اول نگاه کنیم می‌بینیم که رویداد‌های کوچک مثل زنجیره‌ای از رویداد‌ها می‌توانند عواقب فاجعه‌باری داشته باشند.
وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به پیشبرد طرح انگلیس برای کاهش تنش‌ها در یمن تأیید کرد که هفته گذشته با محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در ریاض دیدار و رایزنی کرده است. وی ضمن تأیید دشوار بودن اجرای طرح آتش‌بس سازمان ملل در یمن تأکید کرد که دو طرف درگیری باید امتیازاتی بدهند تا از عمق فاجعه انسانی در این کشور کاسته شود. وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که عربستان سعودی، و نه ایران، متحد استراتژیک انگلیس در منطقه است. با این حال وی تأکید کرد که تحقیقات عربستان در زمینه مسئولیت نهایی افرادی که در قتل جمال خاشقجی دست داشته‌اند ممکن است آینده رویکرد لندن در قبال ریاض را شکل دهد. جرمی هانت در عین حال از متهم کردن محمد بن‌سلمان به عنوان آمر و پشت پرده قتل خاشقجی خودداری کرد.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه با اشاره به برجام گفت که با رویکرد امریکا در زمینه توافق هسته‌ای موافق نیست. وی در این باره افزود: واشنگتن حق دارد که دیدگاه خود را در این زمینه تغییر دهد، اما این بدین معنی نیست که مواضع متحدان امریکا نیز به‌طور اتوماتیک تغییر کند و شبیه آن‌ها شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
سلام. عزیزان برای داشتن ایرانی سربلند و اباد باید از امریکا و اروپا دوری کنیم
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
وزیر خارجه انگلیس " اگر هنر زیادی دارید " درکشور خودت به کار ببند " که هنوز نتوانستید مشگل برگزیت را با اتحادیه اروپا " پس از زمان طولانی رای مثبت مردم در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را داده بودند " حل کنید " تا انجا که مردم انگلیس به ضعف سیاستمداران خود و موقعیت انگلیس بین کشورهای اروپائی " انچنان واقف شده اند " که از رای مثبت جهت رسیدن به اینده بهتر برای خودشان " اما مواجهه شدن با مشگلات مضاعف " از خروج منصرف شده اند.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
جای. .تحیر. .است. .از مسیولان ..کشور...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار