کد خبر: 935296
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
فرماندار اسلامشهر:
مسعود مرسلپور گفت: در شهرستان اسلامشهراز حداقل امکانات مدیریت بحران برای استفاده درمواقع بحرانی بی بهره هستیم .
بهاره عشقی صابر

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهردر جلسه  شورای هماهنگی مدیت بحران شهرستان اسلامشهر که با حضوررئیس سازمان مدیریت بحران کشورکه درمحل فرمانداری این شهرستان برگزارشد ،اظهار کرد: در شهرستان اسلامشهراز حداقل امکانات  مدیریت بحران برای استفاده درمواقع بحرانی بی بهره هستیم . 

مرسلپوربا بیان این که در عمل هیچ امکان مدیریت بحران در شهرستان نزدیک به یک میلیون نفری اسلامشهر وجود ندارد، گفت: دور ترین شهرها از استان تهران امکانات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شان خیلی بیشتر از شهرستانهای استان تهران است.

ویبا اشاره به وضعیت ساختمانهای مسکونی  شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: اسلامشهر ۱۰ درصد و چهاردانگه نزدیک به ۵۰ درصد، روستاهای اسلامشهر ۲۵ درصد و شهر احمدآباد مستوفی بیش از ۶۵ درصد بافت فرسوده داشته و ضمن اینکه این شهرستان بین ۲ گسل ملارد والبرزوگسل ری قرار دارد.
 فرماندار اسلامشهر با اشاره به این که در عمل هیچ امکاناتی در زمینه مدیریت بحران در شهرستان نزدیک به یک میلیون نفری اسلامشهر وجود ندارد، گفت: ۶ هزار و ۷۳۲ کارخانه در این شهرستان فعال است، اما این تراکم جمعیتی و صنعتی فاقد امکانات حداقلی مدیریت بحران است و متاسفانه اکثر مدارس اسلامشهر فرسوده بوده و نیاز به مرمت و تعمیر دارند.
فرماندار اسلامشهر نوع ساخت مسکن ها در شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر را نامناسب دانست و افزود: در برف سال گذشته علی رغم تمام تلاش های انجام شده متاسفانه یک هفته اسلامشهر تعطیل بود، این یک واقعیتی است و در صورت وقوع یک حادثه ما هیچ جوابی برای مردم نداریم.
مرسلپور با بیان این که اداره راهداری اسلامشهر تنها یک خودرو شن ریز دارد، که آن هم خراب است، گفت: اسلامشهر قریب به ۱۳۰ الی ۱۴۰ کیلومتر محور مواصلاتی درون شهرستانی دارد و در صورت بارش برف گرفتار خواهیم شد، باید یک تحول و برنامه ریزی برای حداقل امکانات در هنگام بحران و نیز پس ازبحران در این شهرستان وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر خدای نکرده گسلی اطراف اسلامشهر فعال شود،مشکلات جدی خواهیم داشت.
فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد :از رئیس مدیریت بحران کشور می خواهیم پیام مظلومیت ومحرومیت شهرهای اطراف تهران را به گوش مسئولین کشور برسانید تا ما نیز از حد اقل امکانات قبل از وقوع بحران برخوردار شویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر