کد خبر: 935570
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
کارگردان مستند «چاووش از درآمد تا فرود»:
کارگردان مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، گفت: معضل موسیقی ایران در حال حاضر، ترویج موسیقی مبتذل و سطح پایین به ویژه از سوی برخی رسانه‌های رسمی است.
کارگردان مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، گفت: معضل موسیقی ایران در حال حاضر، ترویج موسیقی مبتذل و سطح پایین به ویژه از سوی برخی رسانه‌های رسمی است.
«آرش رئیسان» در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکل اصلی آن است که از یک سو از موسیقی فاخر ممانعت می‌شود و در همان حال موسیقی مبتذل و سطح پایین ترویج می‌گردد که می‌توانید آن را در تلویزیون و بیلبورد‌های سطح شهر مشاهده کنید.
وی با اشاره به اینکه «اصل موسیقی زیر سؤال است»، گفت: من نمی‌دانم چه کسی متولی است؟ اما می‌دانم به دلیل سود‌جویی اقتصادی، عرصه موسیقی، دست کسانی افتاده که در آمد هنگفتی را در حال کسب هستند. این کارگردان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو درباره اهمیت مطالعه در فعالیت موسیقایی گفت: کتاب خواندن و مطالعه در زمینه‌های مختلف برای یک هنرمند عرصه موسیقی ضرورت است، زیرا در غیر این صورت زبان او الکن خواهد بود.
وی افزود: هنرمند عرصه موسیقی در صورت نداشتن مطالعه، تنها می‌تواند دنیای اطراف خود را ساده ببیند، اما با مطالعه، هنگام خلق اثر هنری تمام آن اندوخته‌ها و مطالعات به کمک او می‌آیند و نگاه او را عمیق‌تر خواهند کرد. رئیسان اظهار داشت: مطالعه کتاب نه تنها در حوزه موسیقی بلکه به طور کل در حوزه هنر حایز اهمیت است زیرا هر هنرمندی در هر شاخه‌ای که فعالیت می‌کند، باید نگاه جامعی به شاخه‌های هنر و مسائل پیرامون خود داشته باشد، چراکه هنر قرار است بازتاب و انعکاس جهان پیرامون هنرمند از زاویه نگاه او باشد. این مستندساز اضافه کرد: هنرمند نخست باید نسبت به جهان پیرامون خود شناخت پیدا کند و این شناخت می‌تواند از دو طریق «تجربه کردن» یا «مطالعه» به دست آید.
وی در عین حال یادآور شد که تجربه کردن به تنهایی کافی نیست، مطالعه در واقع اندوخته تجربیات دیگران است که هنگام دست یافتن به آن، به تجربیات شخصی افزوده می‌شود.
رئیسان ادامه داد: شاید هم اینگونه نباشد که هنرمند هنگام خلق اثر، لابه‌لای کتاب ها، کلمات را جست‌وجو کند، شاید هم حتی این کار را انجام دهد، اما بیش از آنکه کلمات به کمک او بیایند، آن درک کلی و شناختی مهم است که نسبت به جهان پیرامونی خود در اثر مطالعه پیدا می‌کند.
به گفته وی، این قضیه فقط مسئله موسیقیدان و هنرمند نیست، «کتاب نخوانی» یا «کتاب کم‌خوانی» مسئله و معضل کلی جامعه است. نگاه جامع به پیرامون که توسط مطالعه به وجود می‌آید، افق دید هنرمند را توسعه می‌بخشد و او را از کوته نگری‌ها و سطحی‌اندیشیدن‌ها دور می‌سازد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
1
جو حاکم در حال حاضر ظاهرا همه چیز را اینگونه میخواهد ...
در واقع دوقطبی هر چی اونوری ها میگن بده پس حتما خوبه ! تازه در شرایطی که معلوم نیست اونوری ها کی هستند واین وری ها کی ؟!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
1
0
مگر موسیقی حرام نیست ؟ مبتزل و غیر ان دیگر جیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار