کد خبر: 936155
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشور‌های اسلامی در مورد شرایط مردم یمن، استفاده از پول ملی در مبادلات میان آنان را در ر‌هایی از یوغ امپریالیسم مهم توصیف کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشور‌های اسلامی در مورد شرایط مردم یمن، استفاده از پول ملی در مبادلات میان آنان را در ر‌هایی از یوغ امپریالیسم مهم توصیف کرد.
به گزارش آناتولی، «رجب طیب اردوغان» روز چهار شنبه گفت که استفاده از پول ملی در میان کشور‌های اسلامی برای آزادی از امپریالیسم اهمیت دارد. اردوغان همچنین گفت: «اگر میلیون‌ها نفر در یمن گرسنه و فقیر هستند، نه دیگران، بلکه مسلمانان در قبال آن مسئول هستند.» وی در عین حال گفت: «سازمان‌های جهانی مسلمانان را در زمینه فلسطین و جنگ‌های داخلی ناامید کرده‌اند و این در حالی است که مسلمانان آن‌ها را برای دستیابی به راهکار تحت فشار گذاشته‌اند.»‌رئیس‌جمهور ترکیه گفته که کشور‌های غربی راه‌حلی برای ما نخواهند داشت، زیرا آن‌ها فقط به ثروت‌های ما توجه دارند. همه چیز به پنج عضو دائم شورای امنیت موکول شده است، ولی ما نباید منتظر آن‌ها بمانیم و باید مشکلات را خودمان حل کنیم. اردوغان گفت‌: در حال حاضر از هر گوشه جهان برادران و خواهران ما چشمان‌شان را به ما دوخته‌اند. تا زمانی که از فلسطینیان حمایت کنیم هیچ کسی نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد. هیچ ظلم و هیچ فشاری نمی‌تواند شعله آزادی فلسطینیان را خاموش کند.» رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «نباید در تله آن‌هایی بیفتیم که به کاهش بهای نفت بیشتر از خون اهمیت می‌دهند.» اردوغان همچنین گفت که گسترش همکاری تجاری میان اعضای کمیته همکاری اقتصادی کشور‌های سازمان همکاری اسلامی، آن‌ها را قدرتمند می‌کند. اردوغان اضافه کرد: ما به عنوان مسلمانان جهان باید از هرگونه افراط‌گرایی خودداری کنیم. نباید محدودیت‌ها و دیوار‌های جدیدی ایجاد کنیم. همه مسلمانان تنها یک قبله دارند و همه به یک کتاب معتقد هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسف حمیدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
یکی باید به اردوغان بگوید که در منع عربستان به محاصره یمن چه کار کرده؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
چرا؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار