کد خبر: 936403
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
نماینده ولی فقیه، معاون ريیس جمهور و ريیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان اصفهان در یادواره شهدای شهرستان نطنز به مناسبت روز حماسه و ایثار این شهرستان حضور یافت و گفت: پیروزی‌های ملت ایران با تکیه بر فرهنگ ایثار در همه عرصه‌ها تداوم خواهد داشت.
 
به گزارش «ایثار» حجت الاسلام والمسلمین شهیدی شامگاه جمعه 9 آذر ماه در یادواره شهدای شهرستان نطنز که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم و مسئولین استان اصفهان برگزار شد از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این شهرستان تجلیل کرد و گفت: بیش از 150 شهید از این منطقه تقدیم اسلامی شده است و حضور آحاد مردم و مسئولان در این یادواره جای تقدیر و تشکر دارد و تعهد و تدین از گذشته از ویژگی‌های مردم نطنز بوده است.
وی افزود: در میان مردم هر جامعه‌ای کلماتی وجود دارند که از قداست خاصی برخوردار هستند و مردم نیز با دید و احترام خاصی از آنها یاد می‌کنند البته احترام مردم به این واژه‌ها و قداست آنها به خاطر آن محتوایی است که کلمات به آنها منتسب شده‌اند.
معاون رییس جمهور با اشاره به توجه مردم به واژه شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید واژه‌ای است که مردم آن را با یک احترام خاصی بیان می‌کنند زیرا مقام شهدا مقام بزرگی است و احترامی که واژه شهید دارد منحصر به فرد است زیرا شهدا برای حمایت از اعتقادات و میهن اسلامی جان خود و همه هستی خود را فدا کردند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اینکه شهید در اسلام، جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آنهایی که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کردند، رستگار هستند و به همین جهت بر اساس روایات شهید بدون اینکه به اعمالش رسیدگی شود، وارد بهشت می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه احترام و تکریم خانواده معظم شهدا ضروری و سفارش مقام معظم رهبری است گفت: دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دوره جدید با حضور  رییس جمهوری در منازل این عزیزان انجام شده و این دیدارها الگویی برای دیگر مسئولان اجرایی است و آحاد مردم نیز باید به وظیفه خود برای ادای دین به شهدا و ایثارگران عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی  با اشاره به اینکه شهدا امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، ادامه داد: شهدا و ایثارگران با فداکاری در جنگی نابرابر عزت را به ملت ایران هدیه دادند و مقابل یک دنیا مقاومت کردند و متجاوزین را پشیمان کردند و امروز والدین شهدا افتخاری برای کشور هستند و باید بکوشیم پیام شهدا و ایثارگران را به نسل جدید منتقل کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد به بیان خاطراتی از دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید توجه کرد این انقلاب اسلامی برای ملت ایران پرهزینه بوده و تعداد شهدا و جانبازان نخاعی و ویلچری فداکاری‌های ملت ایران برای پیروزی و حفظ انقلاب را به خوبی نشان می‌دهد و پیام شهدا و جانبازان نیز همواره تبعیت از ولی فقیه در همه عرصه‌ها بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: رمز پیروزی بر دشمنان، فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است و در همین راستا موضوع ایثار اجتماعی در همه عرصه ها مطرح شده است و دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این موضوع را دنبال می‌کند.
وی با تبیین موضوع ایثار اجتماعی گفت: صبر و مقاومت مردم ایران در مقابل توطئه اقتصادی دشمنان و تحریم‌های آمریکا نوعی ایثار است و نهادینه ساختن فرهنگ ایثار، ایران اسلامی را در مقابل همه مشکلات بیمه خواهد کرد و به برکت خون شهدا با تکیه بر همین فرهنگ پیروزی‌های ملت ایران استمرار خواهد داشت.
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این مراسم تمبر روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز را رونمایی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار