کد خبر: 936723
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
در 7 ماه ابتدای امسال صورت گرفت:
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۵، بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان، سال ۹۶، بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان و طی هفت ماه امسال بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان وصول عوارضات در بخش ارزش افزوده به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستاها و عشایر پرداخت شد که امسال وصول عوارضات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد رشد داشته است.
حمیرا رحیمی

کورش بیگدلی اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی بر گرفته از الگوی کشور فرانسه است که این طرح در سال ۸۴ تصویب و زیر نظر رئیس سازمان مالیاتی کشور اداره و پیگیری شد.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: این طرح دارای چندین فاز است که باید هر کدام از مراحل، به مرحله اجرا برسد، که پیش‌بینی می‌شود توسط سازمان امور مالیاتی تا پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.
بیگدلی گفت: این طرح سه هدف افزایش درآمدهای مالیاتی به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، کاهش هزینه‌های وصول مالیات از طریق گسترش فرهنگ خوداظهاری و افزایش میزان رضایت‌مندی مودیان و گسترش فرهنگ مالیات را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح  از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد.
بیگدلی گفت: باید فرهنگ‌سازی مالیاتی صورت گیرد تا مردم بدانند مالیاتی که وصول می‌شود در چه مسیری هزینه می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: در سال گذشته ۹۱ درصد از درآمدهای استان از طریق اداره کل امور مالیاتی تامین شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: در سال ۹۵،  بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان، سال ۹۶، بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان و طی هفت ماه امسال بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان وصول عوارضات در بخش ارزش افزوده به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستاها و عشایر پرداخت شد که امسال وصول عوارضات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد  رشد داشته است.
وی بیان کرد: سال گذشته اداره کل امور مالیاتی استان در بعد فرهنگ‌سازی مالیاتی، رتبه برتر را در جهت فرهنگ‌سازی مالیاتی در میان ۴۲ اداره کل کسب کرد که اکنون نیز همان رتبه پا برجاست.
بیگدلی گفت: بزرگترین ایراد قوانین مالیاتی قوانین مزاحم و یا موازی کاری است و سازمان مالیاتی پیگیر معافیت‌های غیر ضرور است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نسبت به کشورهای جهان سوم در بحث وصول مالیات، اعتقاد و فرهنگ مالیات از ما جلوتر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر