کد خبر: 937006
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای عزیز کشورمان رفتند و همه ما وظیفه داریم اهداف آنان، جانبازان و به‌خصوص جانبازان شیمیایی را به دنیا منتقل کنیم و این کاری است که تشکل‌های شاهد و ایثارگر به‌خوبی در حال انجام آن هستند.
 
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه 13 آذر در دیدار با سرپرست و جانبازان شیمیایی اعزامی به بیست و سومین کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ضمن تشکر از زحمات این هیئت گفت: شما پیام مظلومیت جانبازان و مردم ایران را به دنیا رساندید.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی نمونه بی‌سابقه‌ای در دنیا بود زیرا تا پیش از آن دنیا همواره به‌صورت دوقطبی بود و دو ابرقدرت در دنیا حکومت می‌کردند و هیچ کشوری توانایی مقابله با آن‌ها را نداشت. این دو ابرقدرت به ظاهر با یکدیگر در تقابل بودند اما وقتی منافع آن‌ها به خطر می‌افتاد با یکدیگر هم‌پیمان می‌شدند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی ایران در برابر این دو ابرقدرت ایستاد و دوقطبی دنیا را بر هم زد و می‌توان گفت عرصه سیاست بین‌المللی را دگرگون ساخت.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه قدرت‌های بین‌المللی با پیروزی انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را برای ضربه زدن به آن به کار گرفتند، افزود: دشمنان ما می‌خواستند به هر نحو ممکن انقلاب اسلامی را از بین ببرند، زیرا انقلاب ما همواره در حال رشد و صدور به سایر کشورها بوده است و اثرات آن را امروز در بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا می‌بینیم.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که علیه انقلاب اسلامی انجام شد، شکل دادن جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ما بود که تمام دنیا علیه کشورمان متحد شدند، اما همان‌طور که همه چیز انقلاب ما متفاوت و جدید بود، نیروهای مدافع کشورمان نیز تنها افراد نظامی آموزش‌دیده نبودند و تمام مردم در این راه با انقلاب همراه شدند. دشمنان ما نیز از هیچ تلاشی برای شکست ما کوتاهی نکردند که مهم‌ترین آن استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود که شدت این حملات تقریباً تا آن زمان در تاریخ بی‌سابقه بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران 3 عامل رهبری، اعتقادات و حضور مردم را عامل حفظ و تداوم انقلاب اسلامی تا امروز دانست و گفت: ما با اتکا به همین 3 عامل تا امروز و 40 سالگی انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و باید ادامه مسیر را نیز با تکیه بر همین عوامل طی کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی خطاب به اعضای هیئت اعزامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیست و سومین کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، گفت: شهدای عزیز کشورمان رفتند و همه ما وظیفه داریم اهداف آن‌ها را به دنیا منتقل کنیم و این کاری است که شما به‌خوبی در حال انجام آن هستید.
وی تأکید کرد: همان‌طور که واقعه کربلا و حماسه عاشورا توسط حضرت زینب(س) و بازماندگان آن تبیین شد و مردم با آن آشنا شدند، اتفاقات جنگ تحمیلی و بمباران‌های شیمیایی علیه کشورمان نیز باید به‌صورت گسترده‌تر و بیشتر در دنیا منعکس شود تا دنیا با مظلومیت کشورمان آشنا شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توصیه‌هایی خطاب به اعضای هیئت اعزامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیست و سومین کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پرداخت و گفت: فعالیت‌های بین‌المللی شما باید به‌صورت دائمی و در طول سال انجام شود و تنها منحصر به زمان برگزاری اجلاس نباشد و شما باید در این مسیر از روش‌های خلاقانه و جدید برای رساندن پیام خود استفاده کنید.
معاون رییس جمهور افزود: کارهایی مانند چاپ کتاب و عکس درباره شهدا و جانبازان شیمیایی کشورمان و توزیع آن و استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص در چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد. همچنین باید دستاوردها و خاطرات سفرهای خود را یادداشت کنید تا بعدها بتوانید از مطالب آن برای سفرها و فعالیت‌های بعدی کمک بگیرید.
در این جلسه سجاد قاسمی سرپرست هیئت اعزامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیست و سومین کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای هیئت اعزامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز به ارائه گزارشی از حضور خود در بیست و سومین کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پرداختند.

 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار