کد خبر: 937207
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر با برتری ۵ بر صفر مقابل سپیدرود سومین برد متوالی‌اش را جشن گرفت و پدیده با تساوی مقابل ماشین‌سازی شانس بازگشت به صدر جدول را از دست داد.
سعيد احمديان
استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر با برتری ۵ بر صفر مقابل سپیدرود سومین برد متوالی‌اش را جشن گرفت و پدیده با تساوی مقابل ماشین‌سازی شانس بازگشت به صدر جدول را از دست داد.
هفته پانزدهم لیگ برتر که از پنج‌شنبه با انجام یک مسابقه آغاز شده بود، دیروز هم با انجام دو بازی پیگیری شد تا رقابت‌های لیگ در هفته پایانی نیم‌فصل جذاب‌تر دنبال شود.

هت‌تریک آبی‌ها با پیروزی پرگل
ورزشگاه سردار جنگل باز هم برای استقلال خوش‌یمن بود و شاگردان شفر مقابل سپیدرود رشت سومین برد متوالی‌شان را در لیگ برتر با یک پیروزی پرگل جشن گرفتند تا همه چیز در پایان نیم‌فصل اول برای آبی‌ها به بهترین شکل ممکن پیش برود. استقلال در حالی عصر دیروز در رشت به مصاف سپیدرود رفت که با توجه به دو پیروزی مقابل استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برای سومین پیروزی پیاپی دورخیز کرده بود. از همان ابتدای مسابقه می‌شد حدس زد که روز سختی در انتظار شاگردان کریمی است.
آبی‌ها با توجه به روند فوق‌العاده‌شان در هفته‌های اخیر، مقابل سپیدرود هم از همان دقایق اول بازی تیم برتر میدان بودند و برتری هافبک‌های استقلال در میانه زمین سبب شده بود توپ‌رسانی به مهاجمان آبی‌پوش به راحتی صورت گیرد و مقاومت مدافعان سپیدرود به عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ خیلی زود برابر حملات استقلال شکسته شود و پس از گل دقیقه ۱۲ فرشید باقری تا پایان بازی چهار بار دیگر هم آبی‌ها به گل برسند تا در نهایت استقلال با نتیجه ۵ بر صفر سپیدرود را با گل‌های فرشید باقری (دو گل)، جابر انصاری، میثم تهیدست (گل به خودی) و رضا آذری شکست دهد، آن هم در حالی که کمتر هواداری تصور می‌کرد که استقلال با چنین برد پرگلی به تهران بازگردد.
استقلالی‌ها در حالی پرگل‌ترین پیروزی‌شان در لیگ برتر را جشن گرفتند که فرشید اسماعیلی ستاره بی‌چون و چرای این تیم بود. هافبکی که این هفته‌ها خوب گل می‌زند. اسماعیلی که هفته گذشته در بازی مقابل صنعت نفت یکی از گل‌های استقلال را به ثمر رسانده بود، در بازی دیروز گل‌های اول و دوم استقلال را زد و روی گل چهارم آبی‌ها هم که با گل به خودی مدافع سپیدرود به ثمر رسید تأثیر مستقیم داشت تا یکی از بهترین روزهایش را با پیراهن استقلال پشت سر بگذارد. جابر انصاری هم که در فصل جدید در لیست مازاد استقلال قرار داشت و خیلی‌ها او را رفتنی می‌دانستند با پافشاری روی قراردادی که داشت، سرانجام در استقلال ماند و توانست دوباره به ترکیب استقلال برگردد. او مانند فصل پیش باز هم در ورزشگاه سردار جنگل برای استقلال گل زد تا نشان دهد راه گلزنی به سپیدرودی‌ها را خوب بلد است.
با این حال سهم بزرگ این پیروزی را باید به پای وینفرد شفر نوشت، مربی‌ای که مانند فصل پیش موتور استقلال با او دوباره روشن شده و آبی‌ها با کیفیتی که در بازی‌های پایانی نیم‌فصل نشان داده‌اند، در حال اضافه شدن به جمع مدعیان هستند. استقلال با این برد ۲۴ امتیازی شد و جایگاهش را در رده پنجم محکم کرد تا هواداران فوتبال در انتظار نیم‌فصل دوم پرهیجانی با اضافه شدن آبی‌ها به جمع مدعیانی مانند سپاهان، پرسپولیس، پدیده و تراکتور باشند.
در سوی دیگر علی کریمی بازنده بزرگ بازی دیروز بود. مربی جوانی که به تجربه شفر باخت و شاگردانش مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند تا عیار مربیان باتجربه و بی‌تجربه مشخص شود. حالا کریمی که تیمش در رده ماقبل آخر جدول رده‌بندی قرار دارد باید مانند فصل پیش باز هم در ادامه لیگ برای سقوط نکردن، بجنگد. ۱۰ امتیاز از ۱۵ بازی و تفاضل گل منفی ۱۹، بیانگر بحران بزرگ نماینده رشت است و اگر با ادامه این شرایط گیلانی‌ها دیر بجنبند شاید فصل آینده حسرت داشتن تیم لیگ برتری را داشته باشند!

پیکان ۶ تایی شد
تیره‌روزی‌های شاگردان مجید جلالی ادامه دارد و پیکان پنج‌شنبه گذشته در شروع هفته پانزدهم لیگ برای ششمین هفته متوالی باخت تا آقا معلم سخت‌ترین روز‌های مربیگری‌اش را در فوتبال تجربه کند. پیکان که در اولین مسابقه هفته پانزدهم لیگ میزبان نساجی بود با یک گل نتیجه را به شاگردان نکونام واگذار کرد تا با این شکست کاسه صبر محمود شیعی، مدیرعامل پیکان لبریز شود و به شدت از جلالی و بازیکنان تیم انتقاد کند: «از این افتضاح‌تر نمی‌شد. قطعاً جریمه سنگینی در انتظار بازیکنان و کادر فنی خواهد بود. پیکان تیم بزرگی است و نباید به اینجا برسیم که پنج، شش بازی پیاپی را ببازیم، این فاجعه است.» در حالی قرار است امروز تکلیف رفتن یا ماندن جلالی مشخص شود که وی از انتقادات مدیرعامل تیم گلایه کرد: «فوتبال است و اگر مربی را نمی‌خواهند، بگویند خداحافظ. چرا هنگام برد دوست دارند اول خط باشند، اما حالا و موقع باخت سهم خود را نمی‌پذیرند؟!»

پدیده به صدر برنگشت
در دیگر بازی دیروز هفته پانزدهم، پدیده شگفتی‌ساز این فصل لیگ برتر در مشهد میزبان ماشین‌سازی تبریز بود. در این رقابت دیدنی و جذاب که چهار گل داشت، دو تیم به تساوی ۲ - ۲ رسیدند. با این تساوی شاگردان گل‌محمدی با یک بازی کمتر موقتا صدرنشین شدند و در طرف مقابل شاگردان رضا مهاجری با ثبت یازدهمین تساوی در ۱۵ بازی، رکورد فوق‌العاده‌ای را در کسب مساوی به نام خودشان ثبت کردند. پدیده با این مساوی
۳۰ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان صدرنشین شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار