کد خبر: 937218
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
پس از اینکه نمایندگان و سناتور‌های امریکایی بر اساس اظهارات رئیس سیا اعلام کردند شکی در قاتل بودن محمد بن‌سلمان نیست حالا آن‌ها از احتمال اخراج سفیر عربستان در واشنگتن حرف می‌زنند.
پس از اینکه نمایندگان و سناتور‌های امریکایی بر اساس اظهارات رئیس سیا اعلام کردند شکی در قاتل بودن محمد بن‌سلمان نیست حالا آن‌ها از احتمال اخراج سفیر عربستان در واشنگتن حرف می‌زنند.
«باب کروکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفت که مشورت‌هایی برای اخراج «خالد بن سلمان» سفیر عربستان از واشنگتن در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: با اظهاراتی که سفیر عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی داشته هیچ اعتباری برایش باقی نمانده است. رسانه‌ها پیش‌تر از وجود یک فایل صوتی در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) درباره تماس تلفنی میان محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان با برادرش خالد سفیر این کشور در امریکا خبر داده بودند که در آن دستور قتل خاشقجی ضبط شده است. ولیعهد در این پیام صوتی می‌خواهد هر چه زودتر خاشقجی ساکت شود.
نمایندگان مجلس سنای امریکا طرحی را ارائه داده‌اند که ولیعهد سعودی را مسئول قتل خاشقجی و وخامت اوضاع یمن معرفی می‌کند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه نیز در جریان نشست کنگره با «جینا هاسپل» رئیس سیا رئیس‌جمهور امریکا را متهم کرد که نمی‌خواهد مدارک مربوط به دست داشتن ولیعهد سعودی در این قتل را بپذیرد. در همین حال، رئیس دموکرات‌های مجلس نمایندگان از حمایت خود از پیش‌نویس ارائه شده درباره توقف فروش تسلیحات به عربستان و همچنین پیش نویس طرحی درباره یمن خبر داد. نانسی پلوسی رئیس دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا و رئیس احتمالی این مجلس گفت: از پیش‌نویس طرح توقف فروش تسلیحات به سعودی و پیش‌نویس طرحی درباره یمن که برخی اعضای کنگره ارائه کردند، حمایت خواهد کرد.
پلوسی در کنفرانس خبری گفت که وی اکنون منتظر کسب اطلاعات بیشتری درباره کشته شدن جمال خاشقجی در هفته آینده است.
همچنین، ریچارد بلومنتال با انتقاد شدید از محدود شدن ارائه گزارش رئیس سیا درباره قتل خاشقجی، به شمار معدودی از اعضای سنا افزود: کنگره به طور کامل به تدابیر مهمی درباره مسئولیت بن‌سلمان رأی خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار