کد خبر: 937364
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
لاریجانی در نشست خبری مطرح کرد
رد پای برخی کشور‌ها برای آشفته سازی روابط ایران و پاکستان در حوادث شرق کشور دیده می‌شود.
رد پای برخی کشور‌ها برای آشفته سازی روابط ایران و پاکستان در حوادث شرق کشور دیده می‌شود.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اختتامیه دومین کنفرانس رؤسای مجالس شش کشور آسیایی گفت: درآسیا، امروز تحرکاتی از ترور و تروریسم می‌بینیم که طبیعی نیست. در آسیا زمینه‌ای برای رشد این مسائل وجود ندارد. یک عامل خارجی، این موضوع را سامان داده است. وی با بیان اینکه برخی کشور‌ها تلاش دارند نفس آسیا را بگیرند، افزود: این کشور‌ها تروریسم را در آسیا دامن زدند و این موضوعات موجب ایجاد حساسیت در میان کشور‌های آسیایی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریسم در بستر فقر رشد می‌کند، افزود: شش کشور عضو هر کدام به صورت جداگانه اعلام کردند که در چه زمینه‌هایی در کشور‌های مختلف آماده سرمایه‌گذاری هستند. وی با بیان اینکه هم‌گرایی فکری بین کشور‌های عضو در زمینه مقابله با تروریسم شکل گرفته است، تصریح کرد: در این کنفرانس بسیاری از اختلاف نظر‌ها در مورد نحوه مبارزه با تروریسم و شناسایی گروه‌های تروریستی حل شد. لاریجانی گفت: بین ما و برخی از کشور‌های عضو کنفرانس، همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد و در برخی موارد در خصوص تروریست‌ها اطلاعاتی بین کشور‌ها مبادله شده که نافع بوده است. وی ایجاد پیمان‌های پولی بین کشور‌های عضو این کنفرانس را مهم خواند و اظهار داشت: این کشور‌ها علاقه‌مند به افزایش پیمان‌های پولی بودند. لاریجانی با بیان اینکه غرب و امریکا پشت صحنه از تروریست‌ها حمایت و آن‌ها را خلق و جعل کرده‌اند، افزود: در حوادث عراق و سوریه در ابتدا برای آن‌ها دستاوردی بزرگ بود ولی وقتی که با نسلی از اروپایی مواجه شدند که به این گروهک پیوسته و به اروپا برگشته بودند به فکر فرو رفتند. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اجلاس و اجلاس‌هایی از این دست در آسیا برای بزک کردن موضوع نیست، گفت: ما دنبال راه حل‌های اصولی و واقعی برای حل مسئله تروریست هستیم و نیازی به حمایت غرب و امریکا نداریم. فقط از آن‌ها می‌خواهیم که بازی در نیاورند. کشور‌های آسیایی این ظرفیت را دارند که تروریست‌ها را از بین ببرند.
تجارت راه خود را پیدا می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این کشور‌ها در سخنرانی‌هایشان اعلام کردند که با تحریم‌ها موافق نیستند. امریکایی‌ها تصور خامی داشتند که فکر می‌کردند با این اهرم می‌توانند هر کاری انجام دهند. لاریجانی با بیان اینکه تجارت، راه خود را باز می‌کند، گفت: کشور‌های عبد و ذلیل یک کشور نیستند و به‌دنبال منافع خود می‌باشند. ایران باید بستر‌های توسعه جمعی را با کشور‌های همسایه ایجاد کند. رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی سربازان ایرانی که توسط طالبان به گروگان گرفته شده‌اند، ادامه داد: هم در صحبت‌های بنده با رئیس مجلس پاکستان و هم درصحبت‌های رئیس جمهور با ایشان این مسئله مطرح شد. وی افزود: دغدغه مهم ما این است که ناآرامی‌ها در مرز‌های پاکستان است. رد پای کشور‌های دیگر را در این ناآرامی‌ها مشاهده می‌کنیم. لاریجانی تصریح کرد: رد پای برخی کشور‌ها برای آشفته سازی روابط ایران و پاکستان در این حوادث مشاهده می‌شود. باید تیم اطلاعاتی پاکستان و ارتش این کشور فعالت‌تر عمل کنند. آن‌ها به ما قول داده‌اند که این مسئله را خاتمه خواهند داد و در همه سطوح پیگیر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار