کد خبر: 937373
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
رئیس تیم مذاکره‌کننده انصارالله گفته که مذاکره‌کنندگان در استکهلم سوئد برای صلح جدی نیستند و به همین خاطر، انصارالله در عین حالی که یک دست خود را برای صلح دراز می‌کند، دست دیگر بر ماشه دارد.
رئیس تیم مذاکره‌کننده انصارالله گفته که مذاکره‌کنندگان در استکهلم سوئد برای صلح جدی نیستند و به همین خاطر، انصارالله در عین حالی که یک دست خود را برای صلح دراز می‌کند، دست دیگر بر ماشه دارد.
محمد عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه المسیره، پیشنهاد طرف مقابل در مذاکرات استکهلم برای گشایش مشروط فرودگاه صنعا را رد کرده و گفته که بازگشایی فرودگاه صنعا باید بر اساس قوانین بین‌المللی صورت پذیرد و ما هیچ گونه بازرسی هواپیما‌ها را نمی‌پذیریم. عبدالسلام تأکید کرد: بندر الحدیده باید از اقدامات نظامی دور باشد. انصارالله پیشنهاد یک دوره انتقالی در یمن به مدت دو الی سه سال را می‌دهد که در جریان آن سلاح‌ها به حکومت داده شده و شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شود. عبدالسلام همچنین در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: هیئت دولت مستعفی جدیتی از خود در جریان مذاکرات سوئد نشان نداده است. آن‌ها مستقل نیستند و از خارج هدایت می‌شوند. یک دست ما برای صلح دراز شده و دست دیگر ما روی ماشه برای مبارزه با متجاوزان است. همچنین بر اساس گزارش رویترز، مذاکره‌کننده انصارالله روز شنبه در حاشیه مذاکرات صلح اعلام کرد بندر الحدیده در یمن باید «منطقه بی طرف» اعلام شود. محمد عبدالسلام مذاکره‌کننده انصارالله همچنین به خبرگزاری رویترز گفت که گروهش به روی گزینه احتمال اعطای نقشی به سازمان ملل متحد در فرودگاه صنعا به عنوان بخشی از تلاش برای بازگشایی آن، باز است. سلیم مغلس، عضو دیگر هیئت مذاکره‌کننده جنبش انصارالله در مذاکرات صلح یمن نیز با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در مسیر مذاکرات گفته که این کشور به هیئت مذاکره‌کننده خود اجازه نمی‌دهد چارچوب کلی درخواست‌ها را بررسی کند و به دنبال مسائل جزئی و بی‌اهمیت است. وی تأکید کرد که آنچه هیئت ریاض انجام می‌دهد، چیزی جز وقت‌کشی و مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات صلح یمن نیست، این در حالی است که عربستان اجازه نمی‌دهد هیئت خود چارچوب کلی درخواست‌ها را بررسی کند و خواستار حذف آن از جدول مذاکرات شده است. وی گفت: بی اعتمادی اعضای هیئت ریاض به یکدیگر و اختلافات آنها، در مسیر فعالیت فرستاده سازمان ملل مانع ایجاد می‌کند. عضو هیئت صنعا تأکید کرد که امریکا که حامی ادامه جنگ در یمن است، عربستان را تشویق می‌کند به هیئت خود اجازه بررسی چارچوب کلی را ندهد. مغلس افزود: تجربه هیئت صنعا نشان می‌دهد اگر ما با سعودی‌ها مذاکره می‌کردیم به توافق واقعی مانند توافق تبادل اسرا نزدیک‌تر بودیم، در عین حال ما برای بررسی همه مسائل و پرونده‌ها آمادگی کامل داریم و امیدواریم گفت‌وگو‌ها منجر به توافق درباره چارچوب کلی مذاکرات شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار