کد خبر: 937414
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به پرسنل مازاد خود پرداخت می‌کنند گفت: سایپا حدود ۱۱۸۰ نفر و ایران خودرو ۱۵۴۰ نفر عضو هیات مدیره شرکت‌های جانبی دارند.

جوان آنلاین: سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با بیان این که هنوز نتوانسته ایم میان حاشیه بازار و آنالیز قیمت تمام شده انتخاب درستی داشته باشیم گفت: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی خودروسازان باید براساس قیمت تمام شده، افزایش قیمتی داشته باشند، اما بخشی از قیمت تمام شده را هزینه‌های سَربار خودروسازان تشکیل می‌دهد. حال اینکه خودروسازان چرا حاضر نیستند هزینه‌های سَربارشان را کاهش دهند.

باستانی تصریح کرد: خودروسازی سایپا حدود یازده هزار پرسنل مازاد و ایران خودرو هم ۱۳ هزار پرسنل مازاد، سایپا حدود هزار و صد و هشتاد نفر و ایران خودرو یک هزار و پانصد و چهل نفر عضو هیات مدیره شرکت‌های جانبی دارند.

وی افزود: این دو شرکت سالانه حدود هزار و صد میلیارد تومان حقوق به پرسنل مازاد پرداخت می‌کنند. ایران خودرو سال قبل حدود پنج هزار و هشتصد میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کرده و می‌توان این عوامل را موثر بر افزایش قیمت اعلام کرد.

سعید باستانی گفت:: زیان انباشته ایران خودرو حدود ۸ هزار میلیارد و این زیان برای سایپا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

در حال حاضر حدود یک میلیون تومان بابت سهام اضافه‌ای که خودروسازان نگه داشته اند مردم هزینه می‌کنند. بنگاه داری خودروسازان یک نوع هزینه کردن از جیب مردم است ایران خودرو در حال حاضر تا اردیبهشت ۹۹ پیش فروش انجام داده است.

در عین حال حسن قره ئی نماینده خودروسازان گفت: تعداد اعضاء هیات مدیره مطرح شده از سوی آقای باستانی ۱۰۰% اشتباه است.

او در خصوص تعداد پرسنل هم تصریح کرد: خودروسازان در راستای حمایت از اشتغال، پرسنل خود را اخراج نکرده اند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
شماحضرات که اینارو می دونین بفرمائیدچراهزینه ولخرجی وسوء مدیریت خودروسازان رو ما باید پرداخت گنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار