کد خبر: 937781
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
نماینده، ولی در امورحج و زیارت وضعیت اعزام‌های عتبات را راضی کننده ندانست و تصریح کرد: زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند.
جوان آ‌نلاین: حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکرکه امروز درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری سخن می‌گفت، افزود: برادرانی که درگذشته دراین حوزه مسئولیت پذیرفتند؛ با قصد خیرتلاش کردند و در شرایط کنونی نیز باید با تلاش مضاعف شما عزیزان و سایر نهاد‌های همکار نواقص و کاستی‌ها برطرف شود و با مدیریت آقای رشیدیان؛ رئیس جدید سازمان حج و زیارت به جلو گام برداریم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هرسال حدود ۸۶ هزار حاجی، صد‌ها هزارعمره گزار، دو میلیون زائر اربعین و نزدیک به یک میلیون زائر عتبات عالیات داشته ایم واگر سفرسوریه هم راه بیفتد، زائران حرم حضرت زینب هم به آن اضافه خواهند شد، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری ازبیشترین ظرفیت برای برای برنامه ریزی سفر معنوی این جمعیت انبوه برخوردارند و باید در جهت هر چه بهتر اداره شدن آن‌ها و جلب رضایت زائران بیشترین تلاش را بعمل آورند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکردرادامه وضعیت اعزام‌های عتبات را راضی کننده ندانست و در عین حال تصریح کرد: زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند.

وی ابرازامیدواری کرد با تلاش رئیس جدید سازمان حج و زیارت مشکلات حوزه عتبات حل وگام‌های جدیدی دراین حوزه برداشته شود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت رسیدگی به شکایات مردمی را موجب دلگرمی زائران دانست و پیشنهاد کرد از ظرفیت و توانمندی ۲۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در کشور برای سازماندهی سفر حدود دو میلیون عراقی که سالانه به ایران سفر می‌کنند، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی حج بعنوان سند بالادستی تهیه شده و می‌تواند برای رونق بخشیدن وایجاد تحول دراین حوزه مورد استفاده قرار گیرد، خواستار سرعت بخشیدن به راه اندازی ترمینال حج در شهر فرودگاهی تهران و فراهم کردن امکان خرید حجاج از بازار داخلی شد.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن مقایسه قیمت ارز به هنگام ثبت نام حج تمتع درسال ۸۵ و امروز، گفت: درحال رایزنی هستیم تا افت پولی که دربازار ایجاد شده و مردم هم مقصر نبودند به نوعی در برنامه ریزی‌ها دیده شود.

نماینده، ولی فقیه تصریح کرد: همه موظفند به رئیس جدید سازمان حج وزیارت کمک کنند و مجموعه حج و زیارت ودستگاه‌های همکار دست دردست یکدیگر کار‌ها را بهتر از گذشته جلو ببرند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکراز آقای رشیدیان به عنوان فردی توانمند، متواضع، پاکدست و خوش فکر یاد کرد و گفت: ایشان در طول چهل سال گذشته در سطح مدیریت کلان کشور حضور داشته و فردی آینده نگر است و با توجه به شناخت، تلاش و پشت کار آقای رشیدیان، امید است در این حوزه کار‌های مهم و اثر بخشی انجام شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار